Dagarna sen sist

En stor dimma sänkte sig över Norrköping inatt och stannade kvar hela dagen, jag såg nästan mötande människor påväg till jobbet imorse. Trodde nästan att dimman skulle lätta under dagen men den verkade nästan bli ännu värre, såg knappt ut från fönstrena där vi satt heller. Sånt är så tråkigt, tråkigt nog är det ju med höst, men när det verkligen är helt grått ute vill man inget hellre än blunda och fantisera sig bort till solen igen. Jag längtar till jul, men jag längtar även något grymt till sommaren, då ska jag vara fit for fight. Lagom brun och lagom tjock är mitt mål. Och förhoppningsvis fint och rakt hår igen som vuxit sig längre efter att jag klippt mig nu den 20 november, för JA, jag har bokat klipptid nu! Bra med framförhållning, tre veckor innan bokade jag, men det är bra det. Något att se fram emot och tid att fundera och ångra mig hundra gånger, men jag är bestämd nu. Jag ska klippa mig, kort. Kort och rakt. Jag är så avundsjuk på en tjej på jobbet som har så himla fint hår. Förvisso är hon mörkhårig, men hon har sådär kort till axlarna hela håret, även luggen och det är så rakt och blankt och jag vill bara ha likadant! Fast jag vill aldrig bli mörkhårig igen, jag trivs som ljus fast ska dock tona ner det litegrann. Hasselnöt, yes.

Förresten var helgen underbar också, ledig hela lördagen och då sprang vi runt på stan och bokade som sagt klipptid till mig på Klippoteket och jag bad att få Marita som jag pratat med tidigare och hon som bokade in tyckte också det lät bäst så. Sen köpte vi nya handdukar på Hemtex, så det blir grått i badrummet igen. Ett nytt duschdraperi var ett måste då också, grått förstås. Nu är det bara en ny tvålpump som behövs och någon fin grå matta. Imorgon ska vi till Ikea och förhoppningsvis införskaffa detta. Och mycket, mycket mer. Efter klippbokningen och handlandet åkte vi hem igen och åt lite lätt, myste lite i sängen och kollade på tv4 komedi tills det var dags att fixa sig lite finare. Sen åkte vi buss in till stan igen och påväg till hållplatsen gick vi förbi ett äldre par varpå gubben ropar om vi också skulle med spårvagnen, och under helgen gick det ju inga så vi fick förklara att bussen gick på andra sidan gatan och dom följde oss så gott det gick och när dom kom fram till oss vid hållplatsen sa han att det var skit att vara gammal, man skulle vara så unga som vi var tyckte han. Jag och Johan skrattade åt det och gubben och gumman också. Innan hade jag sagt till Johan att vi skulle bli sådär vi med när vi blir gamla, klä upp oss fint och gå ut och äta middag på nån fin restaurang mest varje lördag. Och jag lovar att dom också skulle ut och äta för gubben hade fin kostym och tanten hade klipps-örhängen på sig.

Pizzan på Pappa Grappa var supergod, lite stark men det var bra för ibland smakar det inte mycket. Men stämningen var inte så bra, vi fick ett bord mitt i smeten, massa bord omrking oss och inte alls särskilt romantiskt. Så det blev att äta pizzan, ta en promenad till Gottegrisen och köpa godis till Johan och sen buss hem igen. Det var himla kallt den kvällen, annars hade vi kunnat ta en längre romantisk promenad, men vi ville hem och mysvärma oss istället. Och kvällen slutade i sängen efter en helkväll framför tv'n där vi såg Sing A Long och Extra Extra. Vi sov inte bara om man säger så. Höhö. Annars var helgen till belåtenhet, jobbade sen på söndagen klockan 10-15, men kunde likaväl ha stannat hemma för det ringde inte alls mycket, men lättförtjänta pengar är alltid härligt. Johan mötte mig vid rondellen under bron vid Sandbyhovs viadukten och vi cyklade till Willys, köpte lite mer godis till Johan och jag passade på att köpa lite nötter. Sen såg vi film på kvällen, Get Smart hette den och var faktiskt rent av värdelös. Skulle vara någon typ av actionkomedi men varken fartfylld eller rolig kan jag påstå att den var. Men vi genomled, sen gick jag och la mig. Tidig morgon är det denna vecka och jag fick knappt sova söndag-måndag kvällen. Johan väckte mig tre gånger för att han inte kunde sova. En gång snarkade jag, en annan gång var det varmt och tredje gången skulle han på toaletten och visst, fjärde gången var det dags att gå upp också. Jag var skapligt trött och irriterad igår. Men idag var bättre. Läste ni? En tisdag som var bättre..

Jag fick beröm av min TL idag, ett 100% samtal som hon lyssnat på från igår. Vi har fått lite nya krav på oss, åtta saker som måste vara med i varje samtal och jag lyckades pricka in varenda ett och fixade hela samtalet galant. Och detta sa hon högt så att alla hörde, vilket kändes hur bra som helst. Jag ska fortsätta så och få 100% jämt. Jag fick även lyssna på samtalet och det tror jag är väldigt nyttigt att göra. Sen flyttade jag fram mina raster så att jag och Tess hade samtidigt och kunde mysa tillsammans med frukt hennes pizza och min soppa. Inte långt kvar tills vi ska till Lund och Malmö nu, jag bokade tåg idag också, 1800 spänn gick det på för båda, så ungefär 1500 kommer jag lägga ut på resa och hotell, men det är det värt, ska bli himla gött att sova där och få prima frukost med 100 sorters olika alternativ på borden. Jag ser mycket fram emot. Sen lyssnade jag på andra Thereze under hennes samtal i en dryg timme, var intressant att höra vår produkthjälp ta emot samtal. Sen efter lunchen var det bara 1,5 timme kvar till tre och jag slutade så jag var nöjd. Gick min promenad när jag kom hem och sen kom älskling och jag gick ner med tvätten klockan fem, vi åt och nu städar han och jag ska träna till Ugly Betty. Ungefär så har det varit sen sist. På fredag åker vi tåg till svärmor, ser faktiskt fram emot både tåg och att komma till Kil. Helger är bäst och nu är det tre dagar kvar.

If l'm ugly, then so are you.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0