Tidig morgon

Vad ska man göra när man en lördag vaknar klockan 7:39 och bara inte kan somna om för att man är så himla pigg? Jag går upp och plockar iordning från gårdagen, diskar och sätter mig här och nu har klockan äntligen blivit nio. Jag ska ge mig ut på promenad också, men tänkte iallafall vänta till tio så att jag kunde prata med mami under tiden, men hon sover nog fortfarande. Detta är ett dilemma. Jag är himla trött redan klockan 22 nu för tiden och även om jag skulle vara pigg och uppe till ett-två så vaknar jag iallafall efter 7 timmars sömn då kroppen är utvilad. Jag tror jag måste gilla läget  helt enkelt. Mamma säger att det blir så när man blir äldre, man behöver liksom mindre sömn. Fast jag har aldrig behövt särskilt mycket. Pratade med Ellinor på jobbet litegrann om det häromdagen, hon sa att hon var jättetrött och klockan var halv tio, jag sa att jag varit vaken sen halv sju och var hur pigg som helst. Hon hade dock varit vaken sen fem (hon bor i Linköping och pendlar till jobbet) och var ändå jättetrött, hon menade på att hon är en nattmänniska och kan därför inte vara pigg på morgonen. Men jag är liksom jättelätt vaken om nätterna men likförbannat klarar jag av att vakna till iallafall nio om dagarna. That's it, sju timmar är sömn nog för mig har jag märkt.

Det känns konstigt att tänka att jag gått ner i vikt så som jag gjort, jag bara längtar till jul för att se om jag lyckats hålla mitt mål då, eller om jag till och med överstigit det. Sen längtar jag till jul också för att det är jul. Snö och ljus och stjärnklar himmel, pepparkakor, lussebullar och julmust. Skinkmacka och risgrynsgröt, gah. Jag vill ha jul nu! Hoppas verkligen att jag kan få tre dagar ledigt innan julafton så att vi kan åka till Kil då och sen komma hem under julaftons-eftermiddagen för att fira med min familj resten av kvällen. Sen hur jag jobbar bryr jag mig inte så mycket om. Bara bra med extra pengar under röda dagar. Idag är ju en röd dag, fast jag jobbar imorgon och det blir lite mer pengar det också, bara tråkigt att det hamnar på december-lönen. Tror jag kommer få lite mindre i lön denna månad, har inte jobbat mycket kväll eller helg tror jag. Fast sen har vi ju den fasta lönen som vi inte kommer undan, bara trevligt med lite extra som sagt.

Fast jag tror att jag ska ge mig ut på promenad ändå nu, lite svårt att sitta still har jag. Kan ta en varm dusch efteråt och göra mig fin inför kvällen, så blir nog klockan 11 snart så att jag kan väcka älskling med frukost. Gröt och hallonsylt med knäcke och Prästost, yes. Gröt i 2 månader nu och inget godis trots att det bjöds på det på jobbet igår och många var utklädda, men jag åt ingenting trots att alla satt och smaskade runt om mig, det bekom mig faktiskt inte. Jag luktade på det och det luktar faktiskt inte så gott.

I like to move it move it.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0