Nya uppdrag i boken

Jag var precis ute och gick min runda, och när jag kommer hem är jag helt färdig. Därför sitter jag här en stund innan jag ska ge mig på crosstrainern och se på Fresh Prince in Bell Air. Jag kom på en sak när jag var ute (sällan det händer), jag ska ändra lite i mitt skrivande. Jag följer ju inte upp så mycket om vad jag gjort eller vad som hänt, på vågen och träningen menar jag och egentligen var ju det hela grejen med att jag överhuvudtaget skaffade en tönt-blogg. Därför kommer jag hädanefter att redovisa dag för dag vad jag ätit, tränat och allmänt gjort annars blir det tråkigt. Sen kommer jag för varje vecka börja med ett mål, som jag för denna vecka satte på 1,1 kg. Och varje vecka kommer jag följa upp om jag nått målet eller ej och vad nästa veckas mål är till följd av att jag klarat det eller inte. På så sätt kan jag se om jag borde ändra nånting och om det är något som verkligen fungerar. Dessutom är det lite pepp att skriva ifall man gått ner och efter att man tränat eftersom man känner så så himla snygg då.

Jag tänkte börja redan idag, för det var någon i mitt liv som lärde mig att allt som tar mindre än 5 minuter ska man göra direkt, men jag kan fan aldrig komma på vem det var. Det var en man det kommer jag ihåg, sen är det svart. Men han var en klok man i vilket fall som helst. Och detta kommer ta kanske sju minuter, men vad är två minuter när man väntar på bussen liksom? (jag väntar aldrig på bussen, jag går istället)

Idag åt jag gröt, banan och juice till frukost, cyklade fram och tillbaks till jobbet. Till förmiddagsrasten blev det en kopp te och ett äpple, men dessförrinnan hade jag sippat i mig en kopp kaffe också, svart. Annars vaknar jag aldrig. Till lunch blev det lök och potatis soppa med två knäcke och ost på. Vatten till detta såklart. Till eftermiddagen sen ville jag äta en clementin, men jag tror den var rutten eller nåt för den såg himla mysko ut och var torr så jag slängde den istället. Och när jag kom hem bytte jag om och traskade runt i en timme 4-5 km som vanligt. Sen väntar nu bara en halvtimmes crosstraining som jag ska ge mig på alldeles strax och efter det blir det någon frukt som jag missade efter lunchen, troligvis en banan och ett glas vatten. (Banan är visst bra efter träning, eller så är jag en apa, eller bådeock) Efter detta kommer Johan hem och då kommer vi äta mat, jag äter grönsaker som jag wokat i olivolja, tillsammans med ett par knäckemackor och ost. Och ungefär en timme efter att vi ätit, ca klockan 19 brukar jag köra en halvtimmes cross igen vilket även händer ikväll då. Och till kvällsmat blir det 3-4 knäcke med ost och vatten. Det äts medans jag kikar på Du är vad du äter, man känner sig ännu smalare om man ser på det, tro mig! Detta är början på mitt nya uppdrag i blogg-boken. Mest träning, mat och allmänt hälsosamma inlägg. Ska nog ge mig på crossen nu, jag följer upp ikväll om jag ljugit inför framtiden.

I'm dreaming of a thin christmas.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0