Kil hela helgen

Veckan lider mot sitt slut och nu är det helg igen och vi befinner oss hos kära svärmor i Kil och har det gött. Igår kväll åkte vi hit och var här alldeles för sent, vid halv elva och jag var trött som ett as. Johan var också trött men vi lyckades ändå hålla oss vakna ett tag och få i oss lite knäcke och te som kvällsmat. Sen somnade vi gott tillsammans till ljudet av värmländska tattare i tonåren som åker storgätan upp och ner med sina pimpade Volvos och dunkar plåt. Jag vaknade mitt i natten av att jag var kissnödig och försökte lokalisera mig, jag hade helt glömt var jag var. Sen kom jag på det, gick och kissade och somnade igen. Vid tio väckte jag älskling och vi kom upp runt halv elva och åt frukost.

Nyss byggde jag ihop en barnstol till Lukas som han ska ha här, det tog en stund men jag fick till det tillslut. Och svärmor blev nöjd och det är huvudsaken. Nu väntar jag bara på att Johan ska fixa håret så vi kan ta en promenad innan matdax, tror det blir lax idag till middag, ska bli himla mumsigt. Jag som bara ätit soppa i 2,5 månad. Jag märker dock resultat, inte bara på vågen utan även på byxor. Jag provade en massa jeans som jag inte använt för att jag inte tyckt att dom suttit bra, men ändå behållt dom för att jag är för lat för att gå tillbaks med dom. Och alla kan jag ha nu, bara ett tag till så att jag kan ha dom riktigt bra. Gillar när byxor sitter lite löst. Jag är på god väg och jag är så jäkla nöjd med mig själv.

Sen kommer Anders och Veronica hit och ska fika efter att vi ätit och då ska jag tvinga dom att hjälpa oss boka nån resa nån gång. Dom ska tydligen åka till Kanarieöarna på onsdag och jag är inte ett dugg avundsjuk! Sen vet jag inte om vi ska in till Karlstad en sväng och träffa Emil. Vore trevligt. Idag är det den bästa dagen på veckan för då är vi lediga tillsammans. Dessutom har jag bytt nästa veckas tider mot dagtider istället, Sanna på jobbet skickade mail och önskade byta, och jag högg direkt och vips så är det dagstider hela månaden nu. Jag är nöjd, sa jag det?

Nu ska vi ut på promenad i väntan på mat. Have a nice weekend my dear readers!

l'm a prayer for the weekend.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0