Hello weekend

En arbetshelg är också en helg. Tur för mig är att jag slutar kvart i tre så att jag hinner hem till älskling och ha det bra ändå. Värre vore att jobba kväll och inte hinna göra nånting om dagarna. Det ringde inte alls mycket idag, jag och Isabel var ensamma fram till halv två då Linnea kom och inte ringde det mer då. Sen ville dom kompa hem oss så jag tyckte Isabel kunde få gå eftersom hon har en bit hem till Linköping och hon gick en halvtimme tidigare. En kvart efter det gick jag, utan komp. Mötte Johan vid rondellen och cyklade till Rusta för att dofta efter en parfym och köpa cashewnötter, ett kilo för 69 spänn, nästan som hittat. Det ska ätas mer av ikväll (jag har redan ätit typ fem nävar) och Johan har snart ätit upp sitt godis som jag köpte till honom igår, men vi poppar lite popcorn till filmen sen.

Igår var jag hos mamma och skulle överraska lite med ny frisyr, god sallad och sällskap. Jag gick upp nio och trodde jag skulle hinna dit innan klockan ett då hon vanligtvis brukar äta lunch, men när jag var i full fart att fixa håret så sneglade jag på klockan och hon var fem över ett, redan! Jag stressade järnet hela morgonen men hann ändå inte fram innan mamma hade satt i sig rotmos och korv. Jag ringde henne när jag var i stan och tuttade i henne att jag var ute på vanlig promenad och pratade om ditt och datt för att underhålla henne tills jag kom, men hon hann äta upp ändå, typ en kvart innan jag var framme. När jag öppnade trapphusdörren frågade hon om jag var hemma redan, ja sa jag och satte nyckeln i hennes dörr varpå hon skriver -Näääheej! Och kramar mig hårt. Min mami är så söt. Jag saknar henne jämt när jag inte är där. Och smågrisarna Cleo och Luckitha, för att inte tala om min bebis Viiva. Mamma börjar tröttna på att ha henne där, men jag vet inte hur jag ska gå till väga för att få hem henne eftersom Johan vill vara allergisk och inte tål att ha hår nånstans nära hans fina apparater. Well, det brukar alltid ordna sig på nåt sätt och jag hoppas fortfarande att det här ska lösa sig också.

Jag var superhungrig när jag var framme, men mamma var mätt (konstigt) så jag tog ett par knäckemackor och drack en stor kopp te. Efter det ville mamma vila lite på maten och jag hade tagit med våra gigantiskt breda gardiner från Ikea för att klippa itu till fyra längder istället och satte mig för att sy fina sömmar. Det tog ungefär en halvtimme innan mamma kom upp och inte kunde sova, det viner så dant om symaskinen var  hennes argument, men jag tror hon ville vara med mig helt enkelt (inget dåligt självförtroende här inte) Vi tog en sväng med hundarna när jag sytt klart, frös halvt ihjäl mig kan jag lova, för att sen bara komma in och vända då vi gick till Ica och handlade. Väl hemma vid ungefär 18-19-tiden fick jag äta min medtagna sallad, för då hade mamma blivit hungrig igen. Vi åt sallad och myste, och avslutade allt med fruktsallad och yoghurt och en varsin kopp te. Det var en fin eftermiddag/kväll. Trots att jag var utsvulten och frös som en annan tok. Mamma skjutsade hem mig till nio ungefär, då vi först var tvungna att skrapa rutorna på insidan av bilen (INSIDAN!) det flög som snö över hela bilen sen, det var mysigt att sitta och frysa och vara täckt av jävla snö inuti bilen. Pappa ska fixa mammas bil sen så värmen funkar också, tycker jag låter som en bra idé eftersom det är minusgrader ute! Helt galet.

Igår blev inte mycket mer gjort, bytte sängkläder när jag kom hem, åt knäcke och drack te med älskling som beklagade sig över att han varit ensam hela kvällen och saknat mig. Sen kollade vi tv och jag somnade ganska snabbt trots att grannarna kollade på film och hade skrikiga ungar på samma gång. Det var svårare att komma upp imorse ändå, halv åtta och radion gick igång. -Johan, gå upp och stäng av. Fan. Nej det är ju jag som ska upp. Fan. Jag kom upp, älskade att fixa håret, sminkade mig, klädde mig och hällde i mig gröt, sen sprang jag ner till cykeln och under hela cykelfärden tänkte jag "Bromsa inte, sväng inte, bara åk. Bromsa inte, sväng inte, bara åk" för dom hade verkligen sandat eller grusat cykelvägen, eller inte. Och kallt som bara den var det. Jag tror jag har frusit ihjäl ett par hundra gånger redan den här helgen. Det är ett under att jag lever. Nu är det lördagskväll och jag ska mysa med älskling. Tv4 komedi är rätt bra att ha.

Förresten har jag glömt bort att ta nya bilder och lägga in på nya frisyren, men jag tror ni överlever ett tag till. Det är ju helg liksom, och jag har också rätt att slöa ibland. Jag har faktiskt inte träna nåt idag och det är fan så skönt (för jag ska basta imorgon och köra en timme på crossen när jag kollar på One Tree Hill, så det så)

Have a nice one!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0