En ledig dag

och näst sista dagen på året har snart kommit till sin ände och den har varit lagom bra. Jag började dagen med ett sms från Tess vid halv tio som undrade om jag var sjuk eftersom jag var hemma, men jag hade glömt att säga till henne att jag fick semester (förlåt, igen!) Vi ska byta klappar på fredag iallafall för då jobbar jag igen. Efter det diskade jag vårat diskberg från ett antal dagar sen då älskling är liite för lat för att göra nånting när han är ledig. Och det gör mig inte så mycket, för han gör så mycket för mig ändå och jag älskar honom till döds iallafall. Dessutom gillar jag att diska och plocka och fixa på mitt eget sätt. Jag skäller bara på honom ändå när han är i köket och styr. Så han fick sova till elva och jag diskade och fixade frukost.

Resterande av dagen flöt lätt förbi, jag tog en cykeltur till Ica för solen sken inte som den gjorde igår, trodde jag det eller? Den är bara framme när man jobbar och inte kan njuta av den såklart, när man är ledig är det molnigt, har jag inte förstått det än? Väl hemma satte jag igång med snickerskakorna som jag precis kom på att jag har i kylen och blev glad över. Måste smaka en sen. Dom blev nog bra tror jag, som sagt, dom är i kylen och kyler ner sig fortfarande. Sen åt vi vitlöksbaguetter innan vi spånkade in till stan.

Jag gjorde stora fynd må jag säga! En klänning på Cubus till imorgon, jättefin i storlek 36 (?!) aja, det är bara att tacka och ta emot liksom. Sen bar det av till Veromoda som blivit min favorit affär då H&M verkar gå ner sig och aldrig ha nåt jag är ute efter. Där hittade jag iallafall en svart väst och ett par jättemysiga snyggbyxor i manchester/jeansmaterial fast ah, i 100% bomull. 38 i storlek där är inte helt fel, där blev jag nöjd eftersom dom även är lite pösiga i både midja och ben, fast jag gillart. Detta betalade jag 200 spänn för, fatta billigt. Byxorna var sänkta från 499 till 99, jag kunde inte motstå och västen kostade 199 med 70% rabatt där sen var klänningen nedsatt från 298 till 50 spänn. Måste jag säga att jag är nöjd?

Efter detta fyndande tog vi en kopp kaffe på Donkan och inväntade att bion skulle börja. Yes Man var faktiskt riktigt bra, men det är dom flesta filmer som involverar Jim Carrey, dock hade jag ett gravid fläskberg bredvid mig som skrattade för full hals varje gång det hände nånting och efter ett tag tror jag att mitt högeröra faktiskt tappade bort hörseln en stund. Det var hemskt, man skrattar inte rakt ut helt hysteriskt om man är på bio! Visst, det är kul men alltså vi sitter typ 30 pers här inne och jag vill gärna tycka att det är roligt själv också, ta inte glädjen ifrån andra genom att skratta sönder deras öron, tack. Det finns nämligen väldigt stora tv-apparater nu för tiden och väldigt bra hemmabiosystem med bra ljudeffekter och skit också, så vill du skratta ihjäl dig, kolla på film hemma?

Imorgon blir det alltså finmiddag med mamis fläskfilégryta och timjanspotatis hemma hos mami tillsammans med älskling storebror+Jenny och kanske papi. Eller och papi för han måste skjutsa oss överallt, haha! Bra musik ska det bli också och gott drickbart som ska inhandlas imorgon, för systemet har tydligen öppet till tre i hela Norrköping, bra grejer. Jag ska prova på Baileys med mint om den finns kvar, sen kör jag på en martiniflaska och blandar med hallonsoda, det är bra krejer detta asså. Jag ser mycket fram emot hela morgondagen, som jag alltid gör när det innebär att jag får klä upp mig och äta gott. Det är tydligen någon nyårspromenad i stan också som vi gärna vill gå på, ska bli intressant faktiskt. Men kommer nog bli jäkla kallt och jag ångrar att jag inte köpte några benvärmare idag. Men kanske kan kika ifall det finns på Maxi imorgon när jag och mami ska iväg dit och inhandla allt till middagen.

Nu är det natt-te som gäller tillsammans med världens finaste och bästaste älskling, måste ju smaka dom där snickerskakorna också..

Goooodniiight!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0