Jag vet..

jag är ingen bloggerska. Jag suger redan på det här och det har gått, vadå fyra månader? Kan bero på att jag har ett liv också, jag har tänkt på det. Dom som bloggar var och varannan dag kan inte ha mycket till liv när det hela kommer omkring. Vem fan har tid att sitta en halvtimme om dagen och blogga liksom? Bara det är för mycket för mig och jag är ändå ledig denna vecka. Skulle egentligen bara varit ledig igår, men jag har fortfarande betalda semesterdagar att ta ut i år så jag gjorde det helt enkelt. Idag, imorgon och på fredag, jädrans gött. Så nu inväntas bara arbete på lördag, sen åker vi till Kil vid tre och då är jag ledig igen från söndag till söndag, är inte julen härlig? Jag tror inte jag har längtat så mycket efter att få jobba nån gång, men det är för att det då är min elva-dagar-ät-vad-jag-vill-period. Jag ska äta vad jag vill och lägga på mig minst ett par kilo.

Under mina lediga dagar är det städning, packning, träning och bakning som gäller. Igår gjorde jag köttbullar (mamma Scans duger tydligen inte längre och jag har aldrig gillat färdiga) det var efter att jag och mamma hade varit och handlat julmat till mig och Johan tills på fredag, fast färdigskivad Scan-julskinka fanns ingenstans (!) Well, vi tog oss ner till Willys då, jag och Johan men dom hade ingen där heller, stötte på pappa i affären så han skjutsade oss till Ica Eneby, men hade dom nån överhuvudtaget? Nej. Pappa gav Obs en sista chans (Coop), och där fann vi den. Så nu är allt fixat och klart till på fredag, förutom baket då. Idag är det knäcke som ska bakas, imorgon blir det skrädmjölsdrömmar och så lussebullar och pepparkakor på fredag. Allt detta ska få fina påsar sen som vi ska ta med till kära svärmor. Jag älskar att baka och ta med till andra! Speciellt om det är hur gott som helst.

Nu väntar jag bara på att degen ska jäsa klart så jag kan börja, och mamma kanske skulle titta föbi idag också, måste låna en stekspade som inte är i plast om vi ska göra pepparkakor. Svårt att få upp dom annars. Undrar om hon har en guldpenna jag kan låna också, bäst jag ringer och kollar. Well, this is my life so far. Jag hoppas att min träning, min mat och resten reder sig till på fredag då det är första stora målet som gäller, jag är inte nervös. Tror bara att jag kommer önska att jag gått ner lite mer. Men det är inte över än, januari och februari gäller också och då ska jag ge järnet.

Let's call mama!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0