Grand finale

Nu är det fredag den 19 december, egentligen skulle jag hållt på till nyår, men vad tänkte jag då? Julafton utan julmat och godis och allt där emellan. Nyår utan god mat och gott att dricka? Nej, det är inte jag det, ett uppehåll på 11 dagar blir det nu. För idag är det första stora målet nått, jag hade som mål att gå ner 10 kilo, det blev nästan 12, 11,8 iallafall. Måste jag säga att jag är himla stolt över mig själv? Jag trodde nästan inte nu dom senaste veckorna att jag skulle klara av det, men jag gjorde det. Var nog för att de två senaste veckornas vägning inte gett några resultat, tror jag gått upp ett hekto, sen gått ner två, det hände inte så mycket. Men denna vecka mot förra vägningen har jag förlorat 2,6 kilo. Jag är absolut inte övervktig längre och jag har inte alls långt kvar till mitt andra stora och slutgiltiga mål som är till den 20 februari. Tänkte mig mellan 5 och 7 kilo då, borde jag klara på 2 månader tycker jag. Jag är så himla pepp på att fortsätta, men först ska jag äta vad jag vill, göra vad jag vill och bara inte tänka på vad jag äter.

Till att börja med ska jag äta frukost, egna knäckemackor med möggelost tänkte jag ta, med ett glas juice. Ska bli himla gott och bara för att ska jag ta en kaka jag bakade igår till efterrätt, man måste ju smaka på vad man gjort. Mamma fick vara kanin igår och provsmaka, hon ville bara ha mer så jag antar det var godkänt. Nu är det min tur och jag längtar tills ikväll när Johan kommer hem och vi ska äta minijulbord tillsammans, sen ska vi mysa med julmust, pepparkakor och lussebullar som vi ska göra idag. Och imorgon jobbar jag kvart i nio till kvart i tre, sen bär det av till Kil, med julmusik i bilen och en massa juleskum i munnen. Pizzan kommer smaka riktigt gott imorgon måste jag säga. Utan dåligt samvete ska jag hugga in, för jag har gått ner över 11 kilo.

Idag ska Madde och Molly komma också, himla trevligt att få besök tycker jag. Kanske till och med hinner göra lussebullarna klara innan så att jag kan vara lika trevlig tillbaka och vara social istället. Rätt bra ändå att sova dåligt om nätterna så att man vaknar vid sju och inte kan somna om, nu börjar det äntligen bli ljust ute. Jag kommer somna gott ikväll, men nu först frukost!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0