nästa tisdag blir det 10 veckor och 10 kilo

hoppas jag!
 
jag ska iallafall kämpa däråt. och det är ju så mycket lättare att komma ut och röra på sig när man har världens finaste bebis att ta med sig. och snart alldeles runt hörnet kommer vi byta ut liggdelen på vagnen till sittdelen och det känns litegrann i hjärtat att min lilla har blivit så stor men samtidigt känns det så himla bra också att hon är såpass stor att man får respons i allt man säger och allt man gör och hon är liksom med hela tiden. igår började hon babbla oavbrutet och tillslut kom det fram "mmammamma", mitt lilla gos! hon fyller sin mammas hjärta till fullo vareviga dag.
 
men som sagt, nästa vecka ska jag ta tag i extrafläsket. även fast jag gått ner alla gravidkilon +6 till så finns det ändå minst 10 ytterligare som jag vill bli av med. vet inte riktigt vilken diet jag ska köra på eftersom jag ammar och inte kan leva på min "go bananas"-diet. men jag tror det kommer gå vägen ändå. jag måste bara ta bort sockret, jag tror det är min största last nu men jag har klarat det förr och kommer klara det igen!
 
annars lunkar vardagen på och jag trivs med livet som mammaledig, jag vill alltid ha det såhär. ingen ångest whatsoever. jag behöver inte ens sovmorgon! jag ser verkligen fram emot att vara ledig ytterligare 15 månader.
 
i onsdags var vi på bvc och nu har elise måtten 70 cm och 9610 gram vid 5 månaders ålder. hon växer så det knakar! men tack och lov verkar hon ha stannat lite nu och inte gått upp över 1 kilo på en månad och vuxit över 2 cm. det blev 630 gram och 1 cm upp denna gång, helt okej! nog för att hon ska växa men hon behöver ju inte växa ifrån mamma för fort!
 

jag vet att jag tjatar om henne, men hon tar upp hela min vardag just nu och kommer göra det för all framtid, men det kommer säkert svalna efter ett tag men just nu händer det så mycket kring henne och mig att jag inte vill missa en sekund. hon sitter, babblar, tittar, tar saker och äter på dom, sträcker sig för att nå, gosar, skrattar och är bara sådär underbart härlig att jag inte kan förstå att hon är min bebis i magen!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0