var tog januari vägen?

nu är vi redan inne i vecka 33, det är alltså okej för bebis att komma om 4 veckor, det är ju ingenting! det går tokfort och jag förstår inte att dom sa till mig i början att efter vecka 30 kommer det börja gå långsamt, har inte känt det än! vart tog dom senaste tre veckorna vägen? det går fort fort och jag blir mer och mer ivrig. vill bara sluta jobba och åka till ikea för att köpa allt vi inte har än. jag försöker ta det lugnt och tänka att det inte är någon brådska, men jag vill ha mars NU.

än sålänge har vi den fina barnvagnen med pinguleksaken (som jag kommer bli galen på, hanna, men jag kommer försöka ha kvar den så länge som möjligt:) sen har vi en hel drös med kläder nu också, var och fyndade hos världens bästa hanna som sparat massa kläder till kräket. blev en hel del där och jag är så nöjd, tror bara vi behöver ha några koftor, tunna jackor eller nån dress nu innan bebis kommer, sen kommer vi nog kunna vänta tills hanhondendet är ute. ska hem till mamma också och gå igenom några kartonger med bebiskläder som hon sparat från alla oss barn. ska bli kul att hitta nåt som jag haft som nu bebis kan ha. jag älskar saker som går i arv!

annars har vi inte så mycket inför nedkomsten. så den där checklistan som jag har kommer gå varm i slutet av februari/början på mars. ska bli himla kul att få hem allt och börja boa. sen ska jag tvätta kläderna och fixa nån byrå som vi kan ha dom i. vi tar det lite som det behövs nu eftersom vi ännu inte hittat nåt bättre hem för oss, men det kommer, det måste det. dock har johan köpt en ny kamera! han försöker lära sig den lite mer varje dag och i helgen hoppas jag vi kan ta lite fina magbilder som kan ramas in sen. bebis kommer bli väldigt mycket fotograferad av pappa kan jag tro. vilken stolt pappa sen då, han kommer vara stoltast av alla.

denna helgen har johan lånat hem en bil som vi provkört och känt efter i. den är jättefin! jag hoppas bara att dom småfixen som johan önskar ska åtgärdas kommer åtgärdas för då är vi snart med bil. en renault mégane kombi blir det, vad annars liksom. helst hade jag velat ha en mörkgrå, men kan bli åt det mer champagnefärgade hållet, men egentligen spelar det ingen roll, sålänge den är bra och trygg och vi kan ta oss från A-B med bebis. ett babyskydd är beställt också, som ska hämtas nästa vecka. vi testade om barnvagnens liggdel som är den största delen fick plats i bagaget på bilen och det går alldeles utmärkt! inte ens krångligt att få in och hjulen behöver inte ens tas av!






ska lägga upp bilder på kläder och bil och allt sen. men nu är det helg och jag har bestämt mig för att bara vara i helgen. sova så mycket jag kan och ta det så lugnt jag bara kan. ikväll blir det melodifestivalens första deltävling att svära åt, lite gott i magen och mycket mys med älskling och bebis i magen. det är redan februari hörrni! nästa månad gäller det.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0