now that we've found love, what are we gonna do with it?

jag har varit ganska dålig med uppdatering känner jag. men alltså på riktigt, jag orkar inte! tiden går så himla fort och jag är trött mest jämt, ändå försöker jag hela tiden hinna med så mycket jag kan och träffa så många jag vill, men tiden är inte min bästa vän. jag längtar rejält till mammaledigheten kan jag säga, då jävlar om ni inte kommer vilja umgås med mig!

jag har iallafall hunnit med en tur till ullared med bästa hanna, hennes vän och min kära mamma, förra lördagen. det var väldigt lyckat fast att det inte kändes som det när det var dags att gå upp vid 3:00. det blev lite julklappshandling och så köpte jag en helt underbar fejk-onepiece, bästa julklappen jag kunde hitta till mig själv. helt underbart är det att få duscha, smörja sig och trä på sig en sparkdräkt för vuxna! johan tycker jag ser ut som en blå barbapappa med min mage, men jag älskart och tycker att jag ser rätt mysig ut. en del bodys till kräket köpte jag också. en moomin och två laban. jag kan inte sluta köpa bebiskläder! men jag tror det bara behövs lite till så vi klarar oss när kräket kommer och sen kan vi börja köpa lite mer. nu ska vi nog fokusera mer på alla grejer som behövs, säng, babyskydd, barnvagn och alla såna stora grejer. jag tror förresten att vi bestämt oss för vilken vagn vi ska ha nu, jag har hela tiden velat ha en grå emmaljunga city cross, men johan visade mig kronan och det finns ett jättebra paket där som vi kan köpa nytt för 6995:-, med sitt och liggdel, insekts och regnskydd, solkeps, skötväska och åkpåse, och den finns i grått! jag tror bestämt att jag vill ha den. men vi får se, allt känns det som att vi får se, det är ändå dryga 3 månader kvar så vi borde hinna med allt, vi borde hinna.

just nu vill jag bara att den här veckan som kommer ska gå så att jag får vara ledig och njuta av jul och god mat och sällskap och att hela året ska få ta slut. det gör mig ingenting att det inte kommit någon snö än heller, även fast det hade varit lite trevligt. dock är jag rädd för att snön kommer senare och ligger kvar när jag ska ut med unge och vagn så jag får pulsa i snö. och stackars kräket kommer ju kanske inte ha några direkta vinterkläder, kommer vi få köpa det iallafall nu då? jag blir galen av allt man bara inte vet än!

på tisdag och självaste lucia och min bästaste storebror danels födelsedag ska vi till barnmorskan igen efter att inte ha varit där sen i september. har ingen aning om vad som ska kollas då, men jag antar att hon mäter sf-måttet, tar nya prover och att vi får lyssna på kräkets hjärta. det sistnämnda hoppas jag ju mest på. några prov vill jag helst inte ta, men jag hoppas det går fort och att det inte är några konstigheter, men man vet ju aldrig. är rädd för såntdär graviditetsdiabetes och vet inte om jag vågar äta för mycket sött, även fast jag egentligen inte tycker att jag gör det för att det inte smakar lika bra längre. ibland slår det till och jag blir sugen på just det, nyss var det japp och nu är det dumle, men jag äter inte ihjäl mig av det och jag tröttnar lätt. egentligen är det nog ingen idé att spekulera för man vet väl aldrig egentligen nånting. det återstår att se när vi kommer dit, ska iallafall bli trevligt att se hur stor magen är och om vi får höra kräkhjärtat. mitt lilla gull, vad jag älskar den redan helt sinnessjukt mycket. jag kommer älska ihjäl mitt barn, stackaren.

sparkarna kommer mer och mer för varje dag och jag kan ligga och stirra på magen i flera timmar om dagarna, helst skulle jag vilja ligga i sängen hela tiden och bara se hur mitt lilla under i magen akrobatiserar. vilken känsla det är! som att ha en ovärderlig guldklimp i magen som puttar fram och tillbaks som för att säga "här är jag!". KÄRLEK är det.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0