...

detta är listan jag gjorde -08, av saker jag ville åstadkomma under förra året. ibland är det bra med listor, och ibland är det inte så bra, den här listan är lite bådeock.

Gå ner en sisådär 5-7 kilo till -well, i'm sure on that now anyway!

Fortsätta träna minst tre dagar i veckan och äta rätt
-det gjorde jag väl, men dock inte hela året..

Åka utomlands en vecka minst en gång
-det blev ju ganska dåligt, men jag har iallafall varit i afrika.

Ha semester i tre veckor
-been there, done that.

Åka till Öland minst en helg men helst en vecka
-vi satsar verkligen på det i år istället.

Inte glömma någons födelsedag
-jag hoppas verkligen att jag inte gjort det.

Vara mindre bitter och mer glad
-i'm still a bitter-fitta, tyvärr.

Hänga på fler evenemang (bättre att ha varit där och haft tråkigt än inte varit där och höra om sånt man inte var där och såg)
-jag var med på julbordet på jobbet förra året, och var på palace två gånger!

Fylla 23 utan ångest
-hade jag något val? haha!

Åka till Gotland med älskling och se på bilar
-jo, tack! vi var där, johan körde och bilen gick sönder.

Pierca och/eller tatuera mig
-nej, men jag har bestämt mig nu och fixar det nog till hösten.

Hålla bättre kontakt med min vänner
-jag klarar det inte bättre än så här mina vänner..

Träffas och fika oftare!
-se ovanstående kommentar.

Hålla min vikt hela året och fortsätta med det
-i did so not do that.

Klippa mig varannan månad
-inte varannan kanske, men rättså ofta blev det ändå.

Göra mörkare slingor minst en gång
-jodå, nog blev det mörka slingor ett par gånger och håret är mörkt nu.

Åka på kryssning
-jag vill verkligen verkligen åka på kryssning i år!

Spara minst 500 kronor i månaden
-det ligger absolut minst 6000 pix på sparkontot, ja!

Få iordning på lägenheten eller flytta till en annan
-jag får väl egentligen halvstryka det där, vi bor kvar, men är det så mycket iordning egentligen? så bra det kan bli tror jag faktiskt. och jag vill flytta nu.

Vara snällare mot mami (alltid)
-jag ger mig själv den här, för snäll är jag enligt mitt tycke :)

Uppskatta Johan och allt han gör mer
-jag har iallafall tackat mer, nu tycker jag det är the other way around.

Njuta av livet
-jag njuter av att leva, varje dag!

Testa minst tre nya grejer
-jag tror det, om inte annat så har jag testat minst tre nya klädesplagg.

Gå på bio
- jag och älskling var iallafall en gång och såg "i love you man!", sen såg vi nån mer jag inte minns.

Inte vara dålig, vara bra
-jag är väl alltid bra? var är det där för snack..

Kolla efter bättre betalda jobb eller behålla jobbet och göra det bra
-i'm still working on it!

Åka till Åmål och till Dalslands moose ranch för att se dom nya älgkalvarna
-icke, men kanske i år?

Planera bröllop?
-när jag frågar johan när vi ska gifta oss, får jag hela tiden svaret "snart", när är det?

Göra nåt mysigt med älskling en gång i månaden
-varje kväll vi lägger oss är mysig, men jag menade nog nåt i stil med att äta ute, gå på bio, kanske dansa nånstans, eller göra nåt speciellt mysigt, så nej, inte stryken.

Fira 5 år med Johan
-också en såndär sak som bara händer om man så vill eller inte. men det var bra, vi är bra, jag älskar honom även in på 6:e året!

Försöka få hem Viiva
-jag vill inget annat än få hem den där skräpkatten, men hur gör man!?

Baka mer eget bröd
-jag tror vi bakade en gång förra året faktiskt, det gills inte.

Skaffa fler vänner
-här menade jag fler vänner, inte skaffa 120 vänner på facebook..

Umgås med systerT oftare och hälsa på henne
-tror vi träffades fem gånger förra året och inte en enda i år :(

Ha en shoppingdag i månaden
-det där höll jag säkert inte heller, i'm a shopaholic.

Fotografera mera
-inte fullt så mycket som jag hade velat, men nog har jag fotat mer.

Vara lycklig och bara leva varje minut
-f.r.o.m i år ska jag leva efter barney stinsons kloka ord: "when i'm sad, i just stop being sad, and start being awesome instead".

låt oss bara hoppas att i år blir riktigt bra, utan nån jäkla lista att gå efter. jag hoppas bara att jag kommer göra det jag verkligen vill, känner och kan. allt sånt som gör mig lycklig liksom.


2007


2008


2009


under 2010 ska jag bara vara LYCKLIG!

Postat av: Kornelia

Andy svarar också "snart" när jag frågar när vi ska gifta oss. Jag vill inte ens ha värsta grejen, jag vill bara ha en fin ring (: Men när är snart egentligen?

2010-01-16 @ 20:45:21
Postat av: tess

aaw du är ju sötast! släng ut johan och så flyttar jag in med skrållan och så viva så är livet bra sen :P <3

2010-01-17 @ 11:52:30
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0