onsdag 24 februari

imorgon är det lön!

idag vaknade jag av att solen lyste rummet så ljust att jag var tvungen att lägga johans kudde över huvudet för att lyckas sova längre än till halv åtta. hans radio gick inte igång imorse utan mobilen började föra ett hysteriskt ljud åtta minuter senare än vad han brukar gå upp, så han vaknade inte bra. inte jag heller, men jag kunde ju somna om. ända tills klockan blev 7:27, då vill radion hoppa igång och jag vaknar med ett ryck. kändes inte som att klockan var nio redan och rätt och riktigt. inte ens halv åtta var klockan och då hade solen lyckats hitta fram emellan rullgardinen, men jag var inte redo att gå upp, icke. jag sov till nästan tio, det var så skönt.

nu har jag precis ätit gröt och kollat ica-kontot. ska ge mig ut på promenad i solen och sen gå förbi ica och handla lite som behövs till kvällen och till imorgon. sen blir det storhandling på fredag när lönen kommit.

såhär vill jag vakna varje morgon




update

nu är promenaden fixad och solen är så himla underbar. om vädret är så här hela mars så gör det mig ingenting att det är så mycket snö. ett par minusgrader och sol, det är ett underbart promenadväder. och jag ska promenera hela våren. nu ska jag snart hoppa på cykeln för dagens pass och kika på one tree hill, sen blir det blomkålssoppa och en promenad till jobbet som vanligt. idag är det onsdag vilket innebär att halva veckan gått, bara imorgon kvar att jobba till 22, sen är det dagsjobb på fredag och frisörtid. jag drömde nåt jättekonstigt inatt, bland annat om att jag och johan skulle gifta oss, att evelina och jenny blev kidnappade, att jag skulle mördas, men värst av allt, att jag glömde bort att jag skulle till marita. jag mådde så dåligt över just det och var himla glad att det bara var en dröm när jag vaknade. hoho, där ser man vad ett fint hår kan vara värt för en.

fick lönespecen idag och jag fick ett par tusen mer än vad jag väntat mig och det är aldrig fel. fick dock brev från f-kassan igår om min sjukpenning då jag var sjuk i höstas efter egypten, att min arbetsgivare ska betala dom första 14 dagarna och att jag inte kommer få något från dom, men jag var ju sjuk tre veckor. it does not make any sense, så jag ska skicka brev och förklara för dom så reder det sig nog. säkert ett klart missförstånd. jag vet att dom är svåra att ha med att göra, men jag vet att jag har rätt till sjukpenning, jag bara vet det. jag hade ingen röst och utan röst kan jag verkligen inte jobba. vi har inga teckenspråkstelefoner på jobbet.

fick också 50 spänn av h&m hem i brevlådan, samt 50 kronor rabatt om jag handlar för 300. jag kommer handla för 300 på h&m på fredag, jag lovar, med hundra kronor i rabatt vore det en synd att inte göra det. men nu ska jag sätta igång och flåsa lite till, i bakgrunden lyssnar jag på one republics nya. awesome!

dagens bild(er)

  











Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0