fredag 2 april

glad påsk!

för nu inleds den längsta helgen, med långfredagen. idag är det lördag, imorgon är det lördag och på söndag är det lördag. tre i en, ungefär som ett kinderägg, fast utan chokladen och spänningen, men ändå.

vi kom nyss hem från stan, jag bytte ett par tights på åhlens som jag köpte igår när kirsi och jag gjorde stan innan jobbet. dom liksom fläckade av sig, när jag satte på mig dom igår var hela händerna och armarna precis blåsvarta, jag gillart inte. så det blev ett par nya från h&m, ett latte nagellack, som jag älskar! och så köpte jag flera nya closenesstrosor från åhlens också, dom allra skönaste i världen. fann dom nu i rosa också, och köpte hem ett par igår och fyllde på med två par idag också. det är ju tre för två och då måste man.

 

vi skulle egentligen gått på bio ikväll och sett the bounty hunter, men älskling kom på den geniala idén att vi skulle gå imorgon istället och vara hos mamma under dagen, det är ju trots allt påskafton då och man vet aldrig, man kanske får nån god mat då.. men imorgon går filmen bara 18:15 och det blir lite tidigt, så på söndag (som också är en lördag) ska vi gå klockan 21 istället. jag älskar jennifer aniston, därför ska vi kolla på derailed ikväll, som jag fick låna av kirsi, en film med henne från 05 som sägs vara bra.

först ska älskling bara vila huvudet och jag laga mat, sen tar vi vägen till maxi för lite handling av påskgodis till mig också, älskling har hela lägenheten full av godis, bara för att jag älskar honom så. jag kan inte låta bli att köpa både vanliga ägg, nougatägg, chokladägg och påskskum, allt ska han ju ha så han blir rund och go. men som sagt, till mig har det inte kommit något än, så jag får helt enkelt köpa det själv. och det tänker jag unna mig hela helgen också.

imorse var det vägning och mätning, magen är det ingen större skillnad på, men låren har krympt ytterligare med 1,5 cm och runtom knäna har det blivit 1 cm smalare. resten håller i sig sen sist, men det är mest benen jag kämpar med så där går det åt rätt håll. dessutom visar vågen iallafall ett kilo mindre så där ligger jag helt okej till. nu ska jag bara kämpa mig ner 5-6 kilo till under april månad, så jag kan boka klipp och slingtid igen. mitt hår har också vuxit 4-5 cm på 2,5 månad. det är ju bra det, jag trodde nästan det stod still, då gör det inte så mycket om jag toppar mig om en månad. sen är det bara 5 kilo kvar så är jag nöjd. och det tar jag under maj det. bara två månader kvar och sen ska jag vara ett år äldre och tio kilo lättare. sen är det sommar!

glad påsk, igen.



     

 









Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0