19.10.09

hoho jaja, nu är det måndag igen och det känns väl sådär. mörkt, kallt och blött ute påväg till jobbet och jag gillar inte det riktigt. men det som är positivt med det är att det inte är mörkt, kallt och (förhoppningsvis inte) blött när jag går hem om dagarna. det är så värt att gå upp tidigt för att få sluta tidigt. och tre är tidigt. sen slutar jag kvart i två onsdag till fredag och helgen är ledig. känns sådär lagom underbart. i lördags jobbade jag på dagen så denna helgen blev lite kort och inte mycket gjort, mest varit hemma och gottat mig med älskling och tv'n, det är nog allt min favoritsyssla ändå. och så har jag köpt en ny jacka, det ni. den kommer på bild inom kort!

nästa lördag ska jag spendera förmiddagen ute i lilla hageby för att se min lilla pluttess rida dressyr. kommer nog gå hur fint som helst, när det har tränats en hel del och pluggats in ett program i flera dagar så kan det inte gå fel. dessutom har hon världens finaste häst också, tillsammans är dom oslagbara. jag ska filma henne så hon kan se själv hur fint hon rider. kanske att jag till och med får med systerT på detta, som har hållt på med hästar hela livet, vore kul att ha henne där då vi ses så sällan och då hon ändå är intresserad av hästar, det går ju inte att få det så mycket bättre. på söndag eller lördagseftermiddagen ska det bli ikea, vi har äntligen förstått att vi behöver en fotölj till vardagsrummet. vi får helt enkelt inte plats bekvämt i soffan båda två. jag kom på detta för jättelänge sedan dock, men johan har nog försökt förtränga det in i det sista och i helgen nu fick vi nog. låg den ena bekvämt så ville den andra kräkas och vice versa. ni ser min mening. vi ska ha hem en stor, skön, bekväm fotölj med fotpall till mig som jag kan gotta mig i varje fredagskväll till idol.

just för tillfället är jag hos mami, har hjälpt henne välja ut lite bikinis, lite kjolar, klänningar och linnen till egyptenresan. förstå att det är nästa vecka vi åker, nästa vecka är inte långt bort. man kan längta till nästa vecka utan att verka konstig, för det är snart. så jäkla snart. och jag kommer vara uppe hela lördagsnatten, först ska jag och älskling ut och äta på durkslaget, sen ska vi liksom åka från norrköping vid fyra tiden då flyget går redan klockan sju, på morgonen. jag kommer dö, på riktigt, jag känner det i maggropen, att min tid är inne. varför går det inte att gräva sig ner dit istället? jag är inte rädd, jag kan (inte) flyga, men jag hoppas för guds skull att kaptenen kan det.

har tvättat en maskin hos mamma också då det är nästintill omöjligt att få tvättid två gånger samma månad i vårt hus. har tvättat lite handdukar och pikétröjor, inväntar att de ska torka i tumlaren nu så jag får komma hem. det vankas lite fotmassage där hemma då jag gått från jobbet till mamma i mina underbara stövlar som är ungefär ett nummer för stora och lyckats skapa tre blåsor under vardera fot, känns lagom bekvämt att trampa på. ett bad skulle inte sitta helt fel heller, men mest av allt är jag hungrig nu. jag har hört att det går att råda bot på sånt, kanske ska ge mig på ett försök. annars har helgen varit bra?




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0