11.10.09

söndag, söndag. denna heligt ångestfyllda dag, men inte idag. idag är en bra dag, vaknade med älskling vid tio, båda hade sovit ganska dåligt så vi låg kvar en stund och mös. tillslut gick jag upp då magen kurrade, fixade grötfrukost och diskade undan gårdagen. sen åt vi tillsammans och nu har jag duschat och inväntar att johan ska vila klart (hans favoritsyssla, bortsett från att sitta vid datorn eller kolla/hålla på med bilar) och sen ska vi ta spånkan till mamma och ta en fika. jag hann inte riktigt med att hjälpa henne igår med kläder till egypten så jag ska försöka fixa det idag.

i min almanacka finns det en lista över vissa ätbara ting, bland annat godsaker som wienerbröd, bullar och mazariner samt hur långt man måste gå i vanlig promenadtakt för att gå bort dessa onödiga kalorier. visste ni att en mazarin kräver 5 km, medans ett wienerbröd endast kräver 4? lätt att jag hellre tar ett wienerbröd. en bulle är bara 1 km, det är bra. jag går säkert flera km om dagen, då borde jag nästan kunna äta hur många bullar som helst. men det vore ju inte bra det heller, då skulle jag verkligen se ut som en bulle efter ett tag. och det vill vi verkligen inte, det är i motsatt riktning det ska gå.

jag ska kolla spånka-tider nu och göra mig vacker (som om det går att få mig mycket vackrare då, hoho). kanske ska försöka få liv i älsklingen också så vi kommer nånvart idag. egentligen borde vi städa idag, men det skiter jag i, för det här ska bli en bra söndag. ha det fint hörrni, så hörs vi!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0