Så Haluxa it is

Äntligen har  jag bestämt mig! Och inte bara det, jag har bokat tid också. Nu är det Haluxa som gäller, badet blir alldeles för dyrt och Johan  hade fått nåt erbjudande på Nautilus, men vem vill träna där? Bara en massa träningsnissar som tror dom är nåt. Jag tror jag kommer gilla Haluxa, litet och gemytligt och Pamela som jag pratade med verkade hur trevlig som helst. Så på onsdag nästa vecka klockan 13 ska jag dit på möte och träffa henne, gå igenom maskinerna och bestämma lite mer. Sen kan man bara komma och träna hur mycket man vill under deras öppettider. Det är 375 kronor för introduktionen som man sen får tillbaks på nästa lön när man visar kvitto på jobbet. This is the shit känner jag. Nu ska jag inte ha några som helst problem att hålla formen efter den 20 februari. Tre gånger i veckan på Haluxa borde bli bra.

Jag har redan jobbat, jag har redan promenerat och jag är belåten. Trots att jag inte sov nånting inatt så mår jag bra just nu. Det var segt imorse när klockan ringde och ännu segare blev det när jag väl var på jobbet. En kopp kaffe och jag försökte vara igång, ungefär 13 i kö hela förmiddagen, men det klarade vi. Och det är himla skönt att det börjat ringa igen, inte bara för att det känns tryggare så man får behålla jobbet, utan också för att tiden går så mycket fortare då också. Speciellt denna veckan kommer gå fort då jag börjar kvart i åtta och slutar kvart i två. Nästa vecka är också dag och jag älskar dagsveckor! Jag längtar efter mitt möte på Haluxa, jag hoppas verkligen att det blir bra. Kan jag gå direkt efter jobbet sen i framtiden och träna om jag slutar tidigt och sen innan jobbet kan jag promenera in till stan om jag börjar sent. Bra skit alltså, bra skit.

Nu dricker jag juice och har ätit banan. Blir min tonfisk-diet denna veckan också. Jag gillar tonfisk, tonfisk och grönsaker blir det. Och gröt, med banan. Massa gott, för nu ska minst fem kilo till bort! Jag ska klara det. Kollade på föregående månader, hur det gått under fem veckors perioder och det ser inte så bra ut, ungefär 3 kilo har jag tidigare gått ner på fem veckor. Nu är det ett kilo i veckan som gäller. Fast när man väl kommer igång med träningen så kommer det nog gå. Är ju normalt att gå ner ett halvt till ett kilo i veckan, ibland kan man ju faktiskt gå ner mer till och med. Well, we'll see. Det är fem veckor kvar och jag kämpar på.

Havregrynsgröt med banan, mjölk och ett glas juice till frukost, äpple eller banan till mellanmål, tonfisk till lunch, banan eller äpple till mellanmål, grönsaker och knäcke till middag och en banan eller äpple till kvällsmat. Vi får inte ha citrusfrukter på jobbet, därför blir det en svår variation på frukt nämligen. Banan och äpple är väl det enda som går, och päron förstås. Vi kör på detta hela veckan och hoppas på ungefär minus 1,1 på vågen på fredag.

Jag väntar på att mamma ska komma och hämta mig, hon ska till mobilakuten med sin mobil som inte vill låta högt. Är nog nåt fel på högtalaren och då ville hon ha sällskap dit. Självklart! Då vill jag passa på att åka förbi blomsterhandeln på Degeersgatan längst upp som har tulpaner för 24,50, jag vill ha vita och lila till vardagsrummet. Dom stänger klockan 18 så jag hoppas mami kommer snart. Förövrigt så tänker jag inte se på Körslaget nåt mer då svenska folket röstat ut Robert Wells som skulle ha vunnit hela skiten, så nu är det bara Let's dance på fredagar som gäller, som jag dessutom kommer missa nu på fredag för jag ska på bio med Maria, hör och häpna! Under ytan ska vi se och jag hoppas för guds skull att den är riktigt bra. Det behöver jag, då blir det popcorn och på lördag blir det punch igen, jag längtar redan!

Wake me up when this week is over.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0