sista semesterveckan

och jag tänkte börja måndagen med att vara effektiv och duktig, skicka in ansökan om f-penning och hjälpa mamma beställa däck, ringa och omboka tid hos logopeden och massa mer. men direkt stöter jag på problem och jag blir lite lack. varför kan man inte ansöka om f-penning längre än ett år? det är ju stört, på riktigt. hade varit skönt att ha allt gjort liksom när jag vet exakt hur jag vill ansöka, men så är det. ikväll kommer systerT att få samtal från lilsis, bara så hon vet.

bebisen fortsätter trivas i magen och jag trivs med magen så vi vankar på. tre dagar kvar till BF och det känns verkligen overkligt, är det redan mars? och slutet av mars till och med, på söndag är det 1 april! det är vår och jag stormtrivs, även fast semestern är över om en vecka. för jag kommer vara ledig ytterligare 1,5 år. kan ni förstå? 1,5 ÅR. jag kommer vara på vippen till att bli 28 när jag ska börja jobba igen, jag är bara 25 nu så känn på den vad lång tid det låter.

något negativt med graviditeten dock är att jag börjat må illa igen, inte sådär jättefarligt men ändå såpass att det blir lite jobbigt. det är nog det enda som inte är bra, och att jag inte kan sova på mage förstås. men jag vet ju att det här kommer gå över snart så det gör mig ingenting, faktiskt ingenting. bebis är värd precis allt jag går och kommer gå igenom, jag är beredd på allt. HIT ME!


nej, jag tror jag fortsätter den här effektiva måndagen efter en kopp te och macka och lite vh1 eller annat intressant. jag är ju faktiskt långledig, jag har inte bara hela helgen på mig.


Postat av: t

de kom aldrig nåt samtal.. :(

2012-03-27 @ 08:28:28



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0