bebisbubblan

ja, vi lever som dom allra flesta nyblivna föräldrar i vår lilla bebisbubbla. johan har börjat jobba och jag och elise kämpar oss igenom dagarna utan honom, visst går det bra men vi saknar honom extremt mycket. nu är det dock ledigt för honom i fyra hela dagar och det ska bli alldeles underbart att få vara hemma och mysa hela familjen.

imorgon kommer farbror anders och faster veronica hit och kikar in vårt lilla knyte. ska bli himlans trevligt! dock är hon inte så liten längre, eller hon var ju aldrig liten. jag kan bara inte förstå vart hon fick plats i magen egentligen, inte en chans att jag trodde det skulle vara en jättebebis på över fyra kilo därinne. och nu väger hon närmare fem kilo, 4720 visade det sig på bvc idag och hela 56,5 cm lång är hon. 3,5 cm upp på 16 dagar är ju inte fel. undrar allt om hon kommer växa om sin lilla mamma en vacker dag och bli världens stylta. johan säger att hon kommer bli supermodell och försörja oss när vi blir gamla, men jag vet inte jag. tycker hon ska bli precis vad hon vill bli och inte något på grund av sitt utseende, för jag vet ju redan nu att hon kommer bli världens vackraste när hon växer upp eftersom hon redan nu är världens finaste bebis.

det kommer nog inte bli så mycket uppdatering här som jag hade velat. nog för att jag har tiden eftersom elise är så himla snäll och sover mestadels av dagarna och även nätterna och bara är sådär go och gosig och alldeles alldeles underbar. men när det inte ammas eller byts blöja och hon sover, försöker jag själv vila och fixa med grejer som johan ska slippa fixa med när han kommer hem. dock får jag ju inte göra så mycket nyttigt ändå, en utflykt om dagen och en vilodag emellan har jag blivit beordrad, just så att inte snittet ska gå upp, för det vore ju för himla tråkigt. men det känns som att det läker riktigt bra faktiskt och jag längtar som en tok tills det är helt läkt så jag och elise kan ge oss ut på riktiga barnvagnspromenader i solen. men just nu njuter jag mest av att få vara hemma och mysa med henne, våra amningsstunder är dom mysigaste och jag märker redan nu att hon är en riktig mammagris. åh vad jag älskar henne! mer än ord. mer än allt, jag älskar min familj så det värker, MIN lilla familj!

hon var allt vi väntade och nu när hon kommit känns livet bara så himla komplett, det var såhär det skulle bli, det var såhär vi skulle vara, så det skulle kännas och jag är bara så himla lycklig.

Postat av: Hanna

Njuuuut gumman,det verkar verkligen gå så himla bra för er,en bebis som är nöjd & sover bra betyder ju pigga föraldrar och då mår alla bra:)

Vilken uuundebar bild på mor & dotter <3

2012-04-29 @ 09:42:13
Postat av: Josse

Ååh vad fint! All lycka till er Dess! :)

2012-05-01 @ 23:03:29



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0