och den nittonde kom vi hem

sverige kändes inte sådär kallt som jag trodde det skulle göra när vi klev av planet i örebro den 19 mars, solen sken och det var säkert fem plus. men snö till förbannelse var det iallafall! vi blev hämtade av lillebror och evelina och resten av helgen tog vi det väldigt lugnt. strax innan vi landade började jag nysa helt hysteriskt och jag fick nån konstig förkylning som inte ville ge med sig, inte heller på lördagskvällen och inte på söndagsmorgonen, då hade jag också feber och mådde inte alls bra. halsen krånglade, mitt högra öga rann hela tiden och jag var så täppt att jag inte visste var jag skulle ta vägen. hela första veckan hemma var både jag och johan sjuka från jobbet, feber upp och ner och förkylda båda två. på fredagen den 25 kände jag mig nästan bra och johan var också bättre. han skulle mot alla odds iallafall jobba på måndagen sa han och jag kände inte att jag inte skulle kunna göra det jag med, förrän till den kvällen. då kom hostan och allt kändes värre. hela kroppen gjorde sådär ont som när man har hög feber och varje led ömmade. varje gång jag hostade kändes det som att det brann i bröstet. under helgen blev jag inte bättre utan fick ringa vårdcentralen på måndagen vilket jag gjorde och fick komma dit senare den dagen. jag kom hem därifrån efter en ordentlig undersökning med papper på att jag har akut bronkit och akut laryngit. doktorn sa att jag hade på gränsen till lunginflammation och jag fick penicillin och hostmedicin och sjukskrivning veckan ut. mina dagar har varit så långtråkiga att jag hellre dött tror jag, johan har jobbat och jag har suttit hemma med datorn och tvn, inte kul. nu börjar jag bli bättre efter penicillinkuren, men med tanke på min hals och att rösten försvinner titt som tätt fick jag order av läkaren att stanna hemma ytterligare en vecka, så en vecka till kommer jag vara hemma och tycka synd om mig själv.

ungefär så mycket har hänt i mitt liv sedan jag kom hem från underbara amadores. jag hade mycket hellre stannat kvar där borta ett par veckor till istället för att komma hem och bli dödsjuk. feels like egypt all over again. 

i onsdags fick jag dock besök av min kära systerT och min elskling elvis som underhöll mig och gjorde mig glad. det blev kladdkaka (såklart!) och kaffe och inte hemmagjorda vaniljbullar. det kändes trevligt att få leva ett par timmar då efter att bara ha suttit och tyckt synd om sig själv i soffan i 1,5 vecka.



 

i love love love you! ♥


Postat av: T

we love you!

2011-04-04 @ 08:32:36



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0