excuse me, but where did all you freckles come from?


det är dags att ta tag i livet känner jag. det skulle regna idag men än så länge skiner solen och jag borde ta mig ut på en promenad, långt. komma igång igen liksom, träna och skippa sockret, vara pigg och må bra helt enkelt. det senaste halvåret har blivit helt off track och det gillas inte, bara ibland men nu har jag fått nog. det är dock inte helt enkelt när man är sjuk i halsen fortfarande och det känns som att man ska blöda ihjäl. men det ska nog gå ändå. i eftermiddag ska doktorn ringa, kanske får be om remiss till ÖNH eftersom jag är inne på fjärde veckan med halsproblem. jag borde varit där tidigare! sen ska tandläkaren inbokas också, när jag liksom kan börja prata igen. och skatten ska betalas, nej jag var inte en av dom lyckliga som fick tillbaka, femhundraspänn ska dom ha av mig det här året. jag ska ringa lönekontoret och be dom dra så jävla mycket mer så jag får tillbaks nästa år.

 vad kul det var på jobbet igår, att träffa alla och andas in det litegrann, läsa mina 77 mail och bara vara där ett tag. även fast jag fick gå hem igen så var det ändå skönt att ha varit där. nu hoppas jag att detta blir sista veckan för mig att vara hemma, det är för jävla tråkigt på riktigt.

så, nu är våren här på riktigt, jag är trots allt på bättringsvägen och mensen vara inte ända fram till påska så jag tror vi kör nu, på rikt. först ska jag ta hand om tvätten, sen ska jag ut i solen och sen ska jag fortsätta hålla käft.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0