kaikki maailman paska mun perseessä

mina naglar är blå av köld, inatt sov jag med mjukisbyxor, sockor, linne och stickad tröja och jag frös. det är helt galet kallt och jag vet återigen inte hur jag ska överleva vintern när det bara är september än. vem vet hur jag ska klara av oktober, november, december. och allra minst januari, den långa mörka månaden när julen är över och inget längre finns att se fram emot. BLÄ!

idag är vi arga här hemma. vi har ju haft problem med fläkten och avloppen och allt här hemma, det vet ni som flitigt läser min blogg, det kan inte ha undgått er när jag klagat. och i helgen upptäckte vi igen att det rann ut vatten över badrumsgolvet när man duschade och även i handfatet blev det lätt stopp. johan ringde om det här igår morse och jag bad honom även ta upp alla andra problem vi har som jag är så genuint trött på! visst, han tog upp det och dom är medvetna om problemen men tydligen är det alldeles för svårt att fixa så man får i princip leva med det, vet ni hur mycket jag vill flytta?

well well, dom fixade avloppen igår iallafall och trevligt var väl det. dock hade dom inte städat efter sig utan det låg en hel del skit kvar i badkaret och golvet var täckt av vatten, men vi städade upp efter dom.

men så idag, hör och häpna, upptäcker vi att dom varit här igen. utan någon som helst förvarning, dom har alltså gått in med huvudnyckeln och traskat runt i vår lägenhet utan vårt medvetande eller allra minst godkännande trots att jag till och med sagt att jag absolut inte vill att dom går in med huvudnyckeln, om vi inte specifikt ber dom och ger ett OK om det.

vi har klagat ganska länge på att vår balkongdörr inte går att stänga och öppna som den borde då den sväller efter det regnat och nu hade det gått så långt att det nästintill varit omöjligt för mig att stänga den. detta var inte åtgärdat igår och vi fick uppfattningen om att dom inte lyckats fixa det eller rent av struntat i det. men så hade dom fått för sig att fixa det idag istället. vilket innebar att det var slipdamm och skit överallt i hela vardagsrummet när vi kom hem, över alla grejer och stereo, tv och högtalare. kan ni tänka er hur arg johan blev?

dessutom har dom varit så jäkla fräcka att dom gått in i vårt städskåp och tagit vår dammsugare för att suga upp slipdammet med och sen har dom inte ens varit smarta nog att torka av dammsugaren efter sig som också var full av slipdamm. nog för att jag har rätt så hög toleranströskel, men detta, det tar fan priset.

hela kvällen har vi suttit och skrivit ett brev till hyresvärden då johan inte fått tag på dom på telefon. jag ska kräva hyressänkning, minst! att vi ska behöva bo i en lägenhet som luktar avlopp och där det drar kallluft och viner i fönstren dagarna i ända och dessutom acceptera att främmande människor tar sig in utan förvaning och rotar runt bland våra grejer? nej, nån jävla måtta får det fan vara på skiten.

JAG ÄR ARG.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0