fall-ing inlove again

det har varit dålig uppdatering har jag hört. men det är så himla tråkigt när tiden flyger iväg och det blir höst och snart fryser graderna och gräset blir frost och går av. jag vill inte ha vinter än, hösten är bara tunneln in i den mörka vintern och jag saknar redan dom sena sommarkvällarna på balkongen, att slippa jackan och mitt blonda sommarhår.

jag är lite mindre blond nu, igår inhandlades en mer gyllenefärg som jag satte i håret, tyckte det blev rättså okej men vill gärna ha lite mer glans i så jag köpte en till förpackning idag som jag ska sätta i. längderna blev ganska dassiga och jag tror det hjälper med en till omgång. annars gillar jag det, på hösten gäller det gyllenblonda mer än det solblekta.

snart kommer löven falla från träden och solen gå ner mer i öst och inte gå upp lika tidigt längre. om en månad eller så är det vintertid igen och man får sova en timme längre och missa en timmes ljus. men det ska nog gå bra, jag har ju klarat 23 vintrar hittills och överlevt så vad gör en vinter till?

jag ligger verkligen på latsidan vad gäller träning, dock har jag varit sjuk i halsen en vecka nu och väntar bara på att få bihålsinflammation eller nåt liknande (förhoppningsvis inte, men man vet aldrig), men det går nog över snart. jag sover på hostmedicin sen en vecka tillbaks. men jag jobbar ändå, har jobbat över endel för att försöka jobba upp dom dagarna jag var sjuk i somras. ska jobba över så mycket jag kan i september också så oktoberlönen blir nåt att se fram emot.

i helgen drar vi ner till jönköping och bor på scandic elmia lördag-söndag. och så ska vi hälsa på broren och frun, men mest på belsa. jag saknar henne och längtar efter henne nåt enormt. att dom små kan ta så stor plats i ens hjärta. jag är så lycklig över att vara moster och faster, det är nåt otroligt.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0