wake me up when october ends

jag orkar inte gå upp klockan 6:10 längre! trots det ringer jag var och varannan dag och ber om att få jobba mertid och börja klockan 8:00, vad är det för fel på mig!? jo, jag vill ha pengar..

och det kommer, nästa lön kommer vara ganska gosig alltså. dessutom blir det en tusing minus på hyran för min del eftersom min älskling är så himla generös och låter mig få behålla den då jag har typ hälften av hans lön. eller ja, kalla det generöst, jag kallar det snarare rättvist.

nu har vi påbörjat en godisfri månad här hemma, vi känner att sommarfläsket borde komma av oss snart och det har blivit alldeles för mycket gott den senaste tiden. godis kan man faktiskt leva utan, eller kan man verkligen det? gah, jag är galen efter bara två dagar, men det är väl bara tanken på att inte få som gör en smått tokig.

men sen sista helgen den här månaden fyller vi år och då ska det bli härligheter och då kommer det kanske bli lite gottit. men efter det blir det en påse gott varje lördag och inte mer, lite disciplin här tack! och träningen kommer komma igång ordentligt nu också, satte mig på cykeln idag och försökte hitta konditionen, men den kan jag ju leta efter längre ner i fickan. en kvart och jag var helt slut. efter 150 situps gav jag upp, det blev en cykeltur till affären istället och nu är jag för trött. imorgon blir det en långpromenad efter jobbet, efter att jag följt med stackars hanna till tandläkaren. (det kommer gå bra gumman! du får klämma sönder min hand hur mycket du vill, promise!). ska nog stanna en sväng på stan efteråt också och shoppa lite underkläder och strumpor. man klarar sig inte på sju par trosor när man får tvättid ungefär var fjortonde dag i det är skabbhuset. så jag behöver det, som vi så fint säger det, vi shoppinggalna.

imorgon är det redan onsdag, det innebär att helgen närmar sig och i helgen kanske jag får träffa lill-belsa. dom kom aldrig nu i helgen som var så jag får längta lite extra efter att få gosa tills dess istället.

dags för en varm dusch och sen blir det tv-tittande hela kvällen lång. för DH börjar ju äntligen ikväll igen, som vi längtat!


Postat av: Hanna

Det kommer jag att göra och du är verkligen guldvärd gumman ska du veta <3

2010-10-05 @ 19:28:04



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0