"men det gjorde ingenting, för hon dog sen"


två klänningar har jag beställt, men en av dom fanns inte kvar på nelly längre så jag kan inte lägga upp bild på den. den här tänkte jag ha på julafton tillsammans med ett par röda strumpbyxor eller tights. den andra klänningen jag beställt funderar jag på att ha på elviras dop den 4 december. en blommig underdel med en randig överdel. är sjukt sugen på att beställa ett par tre stycken till klänningar så jag har lite att välja på till kommande fester, men det får bli efter lön det.

idag hade vi sovmorgon till halv elva, sen far vi iväg till papsi och mummi. jag skulle kunna sitta i flera dagar och bara lyssna på när farmor berättar alla sina historier. en historia idag var rättså rolig. hon pratade om folk som bodde i samma trapphus som hon där hon bodde förut. bland andra en som hette iris som var beroende av att spela bingo. en dag hade hon ringt på hos farmor och ville sälja kylskåpsmagneter för 175 jäkla spänn, två stycken tygjulgummor. farmor visste att det var för att iris skulle kunna spela bingo så hon ville vara snäll och köpte dom. och så utbrister farmor till mig i sin historia "förstår du, 175 kronor för dom där, men det gjorde ingenting, för hon dog sen".  jag kan inte förstå hur rolig min farmor är ibland, jag bara älskar henne.

sen åt vi pepparkakor, både mjuka och hårda. och älskling gav mig ett pepparkakshjärta som han skapat själv. "det var inte meningen att det skulle bli såhär, men varsågod" säger han, jätteoromantiskt! men jag blev glad ändå. också för att vi var och hämtade ut parfymen som han beställde till mig häromdagen. så himla godis! idag beställde han en vågtång till mig också, en sån man får vågigt hår av, så jag kan vara lite extra tjusig när det väl gäller. jag tycker om den pojken extremt mycket vill jag lova. (han köper mig del för del)

idag kom tant röd och hälsade på igen också, jag undrade när hon skulle komma så jag var beredd. men man kan aldrig förbereda sig för denna smärta. jag har mått dåligt fram tills för ett par timmar sen, men nu är det okej. så nu ska vi kolla på komisarie späck och äta ostbågar. det får avsluta denna underbara lördag som bara har regnat bort. imorgon är det söndag och städdag, jag ska försöka övertala johan att städa själv så jag kan laga mat, men vi får se om han går på det. jag är verkligen en latgris.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0