söndag 9 maj

78 år blir min farfar idag. jag saknar honom fast att han fortfarande finns i livet, men inte kan kalla det ett liv. jag tycker synd om honom och önskar att jag kunde få tillbaks honom till medvetande. men jag tänker på honom minst varannan dag och jag kommer aldrig glömma alla minnen jag har med honom. farfar var verkligen min bästa vän när jag var liten, vi gjorde allt tillsammans och han fick mig alltid att le. en vacker dag kommer jag knyta hans skor igen och servera honom te och åka i hans bil. en vacker dag kommer vi göra allt det där igen.

älskling och jag var till maxi idag, men först var vi och hämtade ett paket som kommit från svärmor till mig. det är en födelsedagspresent hon skickat efter, men eftersom hon kommer befinna sig i luxemburg hela maj och halva juni så fixade hon det redan nu. jag vet på ett ungefär vad det är, men jag ska låta bli att öppna och vänta till födelsedagen. annat vore ju inte rätt.

på maxi fyndade jag ett par nya skor, ett par vita som jag redan har i svart. och gina hade rea även här i norrköping så där lyckades jag fynda ett par tröjor för 29 pix styck. jag älskar verkligen när jag gör fynd! till och med älskling blev lite imponerad där. och igår rensade jag ur min garderob ordentligt och även byrån, hela fyra kassar med kläder rensade jag ur, så nu väntar garderoben på en massa sommarklänningar. efter maxi for vi hem och gjorde burgare, tvättade klart och torkade tvätten. och precis nu har vi ätit efterrätt i form av glass och chokladsticks och tittat på reprisen av DH.

imorgon börjar en ny vecka igen med bananer och kaffe som frukost, lunch och middag. jag börjar inte förrän klockan 14 så det blir lite sovmorgon och förmiddagspromenader varje dag. förutom torsdag då jag jobbar 9:55-16:25, men det är bara bra det, för då blir helgen lite längre. jag tror det bara är jag och kirsi som jobbar den dagen också, så det blir trevligt. sen blir det helg igen och jag längtar redan litegrann efter den. och helgen efter det drar vi nedåt i landet mot borås och bor på scandic plaza. men det är först om ett par veckor. nu kanske jag ska försöka lura med mig älskling ut på en promenad, det regnar ju faktiskt inte.

randigt är liksom grejen


bigfot

Postat av: Emelie

Tack =) Näe det är väl olika, har blivit ganska mkt H&M divided och trend i det sista. Sen tycker jag mkt om Zara, gina tricot och bikbok. Det gäller att hitta guldklimparna. Är inte big fan of att lägga massor pengar på kläder när jag ändå tröttnar rätt fort på plagg :P

2010-05-10 @ 20:14:17
URL: http://pancaakes.blogg.se/
Postat av: Jackie

Hej, missade helt ditt inlägg för ett tag sedan :) Ja det vore verkligen kul, ni bor ju i mina gamla kvarter, eller jag kommer från Linköping rättare sagt :) Jo men vi får styra ihop någonting, i sommar kanske? Tack för påhälsningen :)

2010-05-12 @ 20:11:27
URL: http://kickmeyer.se



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0