söndag 28 mars

söndag utan ångest

den här dagen var effektiv, trots att jag sov till ungefär 12, älskling skulle vara gullig och ordna frukost men strax innan 12 ringer svärmor och jag vaknar av hjärtklappning. hade världens mest fruktansvärda dröm, bland annat att jag hade tre killar efter mig som skulle våldta och kidnappa mig och att jag var tvungen att packa ihop alla mina grejer från lägenheten jättesnart, vilket resulterade i att jag nästan glömde pelke så jag var tvungen att springa tillbaks. när jag tittade på klockan var den närmare 17 och jag skulle ha börjat jobba klockan 14, jag fick panik då. jag hatar verkligen att komma försent till jobbet, jag har aldrig gjort det och jag önskar aldrig att jag gör det. det var nog det värsta med hela drömmen tror jag, förutom brottningsmatchen jag hade med en av killarna som försökte ge sig på mig. jag har alltid sett framför mig hur jag lyckas ta mig ur ett överfall om det skulle hända, men han var så himla stark och jag var så galet trött i hela kroppen (kanske berodde på att jag faktiskt låg och sov och var helt sömnig i hela kroppen) så jag orkade inte streta emot, men jag lyckades ta mig undan iallafall. sen vaknade jag som sagt till att telefonen ringde och det är bland det värsta jag vet. jag blir alltid så rädd att det hänt nåt då.

älskling var i full gång med frukosten och blev besviken att jag kom upp innan han hunnit färdigt, men det gjorde inget. vi ordnade resten tillsammans och sen ringde systerT och ville ses. så hon kom och hämtade oss och jag fick äntligen träffa min tjockissyster, tänk att hon snart ska göra mig till moster! jag är så glad! johan fick med sig ett par nya jeans hem som verkligen behövdes, och jag önskar att jag också kunde ta med mig ett par tre jeans in i provrummet i samma storlek och bara testa vilka som är snyggast, inte vilka som passar, utan vilka som är snyggast. det kan johan göra och dom han valde satt riktigt fint också. nöjd älskling ger en nöjd dess. sen åkte johan hem och jag och systerT åkte till mami för en kopp kaffe och träffade storebror danel, sen åkte mamma och lakrits till mummi för att spela bingo och jag sitter nu här och inväntar sherlock holmes på tv'n. sen blir det till att hämta mamma igen ikväll, en riktigt bra söndag har det varit so far, och en underbar vecka har jag att se fram emot, med sovmorgon och förmiddagspromenader. sen jobbas det bara fyra dagar och så ledigt fyra dagar och endast fyra dagar att jobba igen. härligt med påskuppehåll!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0