måndag 15 mars

happy as a hippo!

jag vet inte varför, men jag är riktigt lycklig. kanske för att jag tränar och har det gott. för att solen lyser och det snart är vår. eller för att jag har världens finaste älskling som alltid finns för mig och som är så himla mysig att krama och vara nära hela tiden. jag tror det handlar om hela mitt liv, jag är på rätt spår som leder rakt mot sommaren. jag längtar som en galning. sol, sol och sol! klänningar i massor ska jag köpa, och massa massa ballerinor och andra fina skor. det är mycket som gör mig lycklig, men lyckligast kommer jag vara i sommar, tillsammans med mina älskade, plus ett par tre stycken till små grisar som kommer se världen genom egna ögon i juni, juli och september.

i fredags började jag min solning, köpte kort på nordic club (föredetta sol&motion), kostade bara 259 kronor för ett 10-kort så jag offrade mig. solade en gång i fredags och även en gång idag. ska köra dubbelt imorgon tror jag och sen en sista gång på torsdag så har jag nog en lagom fin färg tills på lördag. idag kom också den andra klänningen jag beställde, den passar perfekt och är sådär lagom fin för en siemensfest. dessutom fick jag 50 kronor i rabatt på den, så 449 har jag totalt lagt ut på klänningen nu, även fast jag beställde en dyrare först som jag skickade tillbaka. jag tror dom bjöd på frakten rakt av. gött mos! nu behövs bara ett par skor, strumpbyxor och smycken. min weraväska kom fram ur garderoben idag också som jag ska damma av tills helgen. jag längtar!

systerT ringde när jag var påväg hem från stan, konstigt att jag tänkte på henne precis innan jag slutade jobbet och kom på att hon inte slutade förrän fem så att jag inte kunde ringa, men så ringer hon istället. det är telepati det! jag älskar henne så in i bängen och längtar tills vi ses igen. kanske blir på söndag om jag inte ligger med världens hangover och kräks.

helgen som var nu var helt underbar. både jag och älskling vaknade tidigt på lördagsmorgonen, redan vid sju och var pigga. men vi bestämde oss för att sova till tio och vaknade igen då, men var dyngtrötta. trots det tog vi oss upp, åt härlig helgfrukost och började tvätta klockan tolv. sen städade vi hela dagen och tittade på festivalen på kvällen. jag hade så gärna sett salem som vinnare och jag hoppades in i det sista, vi röstade ett par tre gånger också, men det räckte inte. jag hoppas inte vi blir utskämda genom att skicka anna nu, jag tycker låten är fin och ser hellre henne som vinnare än nån av dom övriga som var kvar förutom salem. men det är ändå nåt som är förskräckligt galet med henne..

igår vaknade vi också tidigt båda två, men valde att sova vidare till tio ungefär. åt frukost och på älsklings initiativ gick vi ut i vårsolen på skogspromenad. där såg vi två ekorrar som jag hade velat fota, men dom var för skygga. hade jag haft bättre kamera och värsting objektivet hade det inte varit några problem, men icke. sen tåg jag spånkan till mamma, hämtade lakrits och träffade min älskade tess för ytterligare en riktigt lång skogspromenad tillsammans med henne och skråll. riktigt trevligt hade vi! jag har saknat henne som en tok och hoppas att vi kommer ses mer kontinuerligt nu framöver. vi är ju faktiskt kompisar för alltid.

sen skjutsade mamma hem mig så kollade jag och älskling på bröllopsfotografen som aldrig blev av förra gången. den sög också, verkligen. det enda som var bra var fina tuva och den underbara värmländskan, annars var det skräp. summa av kardemumman så var helgen helt jäkla underbar och jag ser fram emot en lika underbar vecka nu framöver. snart är det påsk också, det kan inte lukta mer vår nu!

lördagens:





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0