tisdag 29 juni

i'm back on a diet.

har precis stegat mig igenom rundan med gassande sol var jag än kisade. blodet i benen pumpar, hela kroppen är varm och jag är glad. det ska bli bra det här. det kanske märktes att jag helt plötsligt slutade med inlägg om hur mycket jag gått ner och hur mycket träning det blivit, men det finns en logisk förklaring. jag sprang emot en vägg. det sa stopp en gång, två gånger och tredje gången var det liksom försent. man orkar inte hur länge som helst. och jag var tvungen att fylla år, det var tvunget att firas och sen kom midsommar strax därpå. det är inte lätt att stå emot och jag har säkert gått upp ett par kilo eller tre sen jag sist vägde mig för nån vecka sen. men det gör liksom ingenting, för jag ska ner dom där jäkla kilona iallafall.

jag är nog lite störd ändå, jag klarar inte av att vara emellan av och på, det är antingen eller med mig. men det funkar ju liksom. jag vill bara ner, sen struntar jag i vilket. jag är fast besluten och inget stoppar mig, inte ens en jäkla sommar. för vet ni, egentligen är ju sommaren bara en period då man gör sig snygg inför hösten, som egentligen är världens bästa årstid. tänk er 10 grader, solsken och rödgula löv som flyger överallt. och solblekt hår som fått växa sig långt och en brunbränd hud som smakar salt. och inte minst att man kan köpa en helt ny garderob igen, med kläder som man faktiskt kan ha på sig, nu är det ju liksom ingen idé egentligen. en bikni och man är ready to go. sen får man köpa jacka, stövlar, halsduk, jeans och mysiga tröjor. det är nog mest det vi ska se fram emot, ingen stress över sommaren och beach 20jadajada, det kommer aldrig bli som man vill ändå. jag vill som sagt bara ner som där jäkla kilona och jag ska det också, men jag tänker fortfarande njuta av sommaren.

om tre veckor har älskling semester, så efter tre veckor med intensiv träning och frukdiet från min sida ska jag vara redo att inta iallafall lite glass varje dag. det är allt jag begär. men ja, jag erkänner, jag har nog lite av en ätstörning, men det lider jag inte av.

allsång på skansen, nästa!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0