tisdag 13 juli

SEMESTER!

igår var det tidig uppstigning, hade tvättid klockan sju och efter att ha hängt tvätten uppe i lägenheten där den säkerligen torkade på dryga halvtimmen i denna värme, promenerade jag ner till rusta och inhandlade två stycken brassestolar, en till mig och en till mamma. vad jag har längtat! 79 spänn och jag tror det är det bästa ja inhandlad det här året. sådär lagom lätt att bara dra med sig till stranden, eller bara ut på gräset utanför eller som jag har haft hela förmiddagen idag, den ute på balkongen och solat mig ännu finare. perfekt skulle jag vilja säga.

efter rusta mötte jag upp madde på bussen vid tolv och vi tog en runda på stan. hittade ett par svarta shorts, lite ringar och armand och nya trosor och bh. så himla fina spetstrosor dom har på lindex! ljuslila, aprikos och ljusgula köpte jag, för är det tre för två så tar man tre, det vet ju alla. vi tog en varsin smoothie på waynes och sen promenerade jag vidare hem till mamma för att se henne arbeta i trädgården innan hon sen gjorde världens godaste rabarberpaj. tillsammans med mammas vän lotta satt vi hela eftermiddagen/kvällen igår och smaskade och snackade skit.

jag var hemma vid halv nio tror jag och då blev det till att fixa matlådor till min lilla grisälskling som fortfarande har denna veckan kvar att jobba innan han kan sätta sig på balkongen med en kall i handen och andas ut i fyra veckor. jag sov ganska gott inatt trots värmen, men det var nog för att jag var uppe så tidigt igår. idag blev det att sova lite längre, älskling öppnade fönstret imorse innan han gick och det var så svalt och skönt så jag låg och drog mig fram till tio.

sen dess har jag ätit en halvliter hallon/laktrisglass (som jag förövrigt blandat själv, vanlijglass och krossad polkagris, supergott!), ätit världens godaste macka med gräslöksmjukost, saltgurka, paprika, gurka, ost och skinka. yummie! och jag har dessutom fått i mig ett par liter vatten när jag suttit ute på balkongen i den stekheta solen. men åh vad jag älskart! fattas bara en sjö nedanför så jag kunde ta mig ett dopp då och då, men det funkar ändå.

ska sitta sista timmen nu innan älskling kommer hem, för då är det kvalitetstid som gäller.


rosbusken jag fick i doppresent av gudmor blommar fint än idag


jorå, men jag fick med det lilla biet


mamma har målat trädgårdsmöbler, bordet och soffan är näst på tur


mamma har smultron i rabatten, nom nom!


ge mig paj!


mmm, rabarberpaj..


cola, det enda rätta! och så paj.. mmm!


sen blev magen lagom tjock och go, men sen är det ju bara semester en gång om året :)




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0