onsdag 14 juli


frukost is numero uno på en dag. och nej det är inte öl, det är äppeljuice. jag bara njuter av att ha semester och få göra precis vad jag vill. sova till halv tio, ligga och läsa en halvtimme och ta en lång dusch, äta god frukost och sen ge sig ut på äventyr. snart kommer madde och hämtar upp mig så ska vi ta en sväng på maxi och förhoppningsvis kan jag få mig en glass där också. jag hoppas hon också är lite glassugen. lagom varmt är det idag, knappa 25 grader, lite moln och lite sol. sådär lagom sommarväder så det faktiskt går att andas, men ändå kan njuta för att det är så himla fint.

nästa vecka kommer förhoppningsvis bli ännu bättre då älskling också har semester. jag tror vi börjar med ett par kalla på balkongen på fredag när han kommit hem, en timme tidigare ska han sluta så det är gôtt. sen får vi se om det blir lite minigolf och glass tillsammans med mamma om vädret ser lovande ut. och så skulle vi faktiskt behöva städa, det är ingen prioritet när det är stekhett ute och den ena är på jobbet medans den andra är ute och flänger. men det får vi ta tag i sen när det regnar. vi ska bo i stuga också nästa vecka, den 20-22, så himla mysigt! johan kan genom jobbet hyra en stuga utanför finspång som har plats för 50 pers och som ligger vid en sjö, det finns fiskegrejer och båtar och braskamin inomhus. dock finns där ingen dusch och det är utedass, men ett par dagar klarar man sig nog. jag hoppas på kanonväder då så att han också kan få sig lite brunfärg.

och absolut senast imorgon kommer jag vara faster till världens sötaste lilla unge. jag vet att h'n kommer att vara det, jag bara vet. för det kommer vara fasters lilla älskling. och jag ska bli den bästa bästa faster det bara går att vara. den enda också för den delen så det ska nog inte bli så svårt. jag älskar redan det lilla knytet så mycket. så inom den närmsta veckan kommer det också bli en tripp ner till jönköping för att se det lilla underverket. jag hoppas bara allt kommer gå bra om dom måste sätta igång jenny, men vem vet, h'n kanske ser till att komma ut redan idag också. men som sagt, absolut senast imorgon händer det. som jag har väntat!

och inom kort kommer jag också bli moster till en liten elvira, det är väl inte till 100% säkert att det blir en hon, men dom tror starkt det, barnmorskan och dom som vet. och elvira ligger redan virat runt mosters hjärta som den finaste lilla tös världen (snart) skådat. jag älskar den lilla ungen också alla redan, även om det skulle bli en liten pojke. jorå, men jag är allt bra sugen på en egen, jag ska bara ta hand om dom här två litegrann först, sen kommer det nog inte dröja länge innan jag själv sitter där. men just nu äter jag mest mina egna vaniljbullar, i väntan på att själv få en bulle i ugnen om ett år eller så.

ha det bäst nu alla ni som läser, det känns inte som att jag kan må mycket bättre än såhär. it's freaking lovely! åh, förresten, jag hittade B't som var borta, det lilla klistermärket som ska sitta på B'tangenten, det låg litegrann under alt-tangenten och i ett försök att pilla fram det gick det av och försvann ytterligare in under alt-tangenten. så kan det gå. johan har beställt tid för att lämna in hela datorn snart för att få ett nytt B och tur är väl det, eller hur B är inte det? ehhehe..




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0