torsdag 14 januari

men fredag för mig, samtidigt som det är torsdag och lördag. eftersom jag är ledig imorgon, men sen jobbar i helgen igen. det är allt lite tramsigt att jobba på tramscom. men jag klagar inte, jag är så jäkla glad över mitt jobb. och att jag snart varit där i två år är ju helt sjukt, så himla fort det går! och vad jag saknar alla som har slutat, det är verkligen tomt utan dom.

idag har vi storhandlat på maxi, efter att jag tränat och varit allmänt duktig. vi fick ganska mycket för 700 spänn ändå, så nu har jag ytterligare två burkar gulaschsoppa som det blev till middag idag, fasen vad gott. jag kom ihåg att det var gott, men det är ännu godare ju. ser fram emot middagen varje dag och till lunchen också. jag tycker om att jag vet vad jag gillar och att det också är gott. detta kommer gå bra, det känner jag på mig. snart har första veckan gått. men inte förrän sista januari tänker jag väga mig och jag kommer inte tycka om det, men göra det ändå och hoppas på det bästa. jag ska inte stressa, jag ska skapa mig en helt ny livsstil helt enkelt.

det blev ingen promenad med älskling idag eftersom vi nyss kom hem och är helt slut i armar och ben, det räckte med träning att springa i affären en timme, samt att bära upp kassarna som vägde säkert 10 kilo var. men igår gick vi, och jag gillar så himla mycket att det är vitt ute. och har ni sett träden? dom är liksom vita uti grenarna, även om jag längtar till sommaren som en bäng, så längtar jag verkligen till nästa jul och vinter samtidigt.

jag läste igenom lite av mina inlägg från slutet av 08 och början av 09, min lista där av saker jag skulle åstadkomma inför förra året blev jag lite splittrad över. vissa saker har jag ju faktiskt gjort, men mycket av det blev inte av. ska gå igenom det imorgon och kryssa av vad jag åstadkom och göra en ny lista för i år som jag ska göra allt för att hålla.

men innan imorgon kommer ska jag få i mig lite yoghurt och skivad banan. och imorgon är det fredag hörrni, vad gör ni helgen då? (eller ska jag skriva vad gör du i helgen, nelia? tack för att du är min vän och läser!:)


bjuder på en kass bild från promenaden igår




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0