tisdag 12 januari

det är sant att tisdagar är den värsta dagen på veckan, man är absolut tröttast då. och inte minst jag, som tjugo över fyra vaknade av johan som frågar om jag sover. vad tror han? klart jag sover och vill helst göra det ända tills klockan ringer också. men icke, han skulle vara hemma från jobbet idag också så jag fick ställa min egen klocka till halv sju och sov väl sådär halvdant fram tills dess. hade sällskap med jonas till jobbet, det är alltid trevligt. speciellt nu när det är så himla mörkt på morgonen, jag är alltid lite rädd när jag går själv fast det säger jag bara i smyg.

gårdagen gick betydligt fortare än idag, men det gick ganska fort ändå. jag bara älskar att sluta kvart över två. det är som att världen precis vaknat när man kliver ut i friheten efter en dags arbete. man har hela dagen kvar på sig att erövra världen. och det ska vi göra idag genom att tvätta, det behövs efter ett par veckors lathet som resulterat i att jag glömt att boka tid varje dag helt enkelt. (det är inte alltid så bra att vara ledig mycket)

nu har jag bara två dagar kvar tills jag får sovmorgon, jag är utlottad att bara få en sovmorgon denna veckan och det är på fredag. jag ska verkligen sova tills jag vaknar. sen blir det till att städa badrummet och köket. älskling har varit duktig sjukling då han städat sovrum, vardagsrum och hall när han varit hemma. jag har uppfostrat honom väl! nu är det som sagt badrummet, köket och datarummet kvar. men det fixar vi till helgen. och då jobbar jag också, 8:45-15:15, men det är okej. jag får ju pengar för det.

idag fick vi nya ergonomiska stolar på jobbet också, himla skönt med nackstöd och inställningar som håller sig på plats och inte rör sig när man inte sitter still. annars tror jag att allt är detsamma på jobbet, vi är så få nu bara så jag hoppas verkligen att vi kommer få in några nya baby-poolare snart så vi kan få nytt liv i luckan.

idag är sista dagen av min detox, jag tror det räcker med 48 timmar. så imorgon blir det havregrynsgröt till frukost, grönsaker och bulgur till lunch, morötter och äpple till mellanmål, tomatsoppa till middag och vaniljyoghurt med skivad banan till kvällsmat. känns som att det inte finns nåt jag inte klarar nu faktiskt. jag vill bara att det ska gå fort, men det måste få ta sin TID!

det blir träning på cykeln imorgon också, samt situps, det räcker som träning denna månaden. förhoppningsvis kommer det inte vara lika skräckinjagade kallt under februari så då kan jag nog ta mina stavar och ge mig ut på powerwalk varje dag istället. i mars blir det en kombination av cykling och powerwalk. dom säger ju att man ska variera för att inte bli uttråkad, så jag gör det. man ska ju lyssna på dom som vet. men jag och älskling ska ge oss ut på kvällspromenader några gånger i veckan också, det är gott för hälsan för oss båda och så söver man gör gött.

så en promenad till ica blir det nu efter att vi slängt in den första maskinen. ska köpa ägg så jag kan göra pannbiff till johan. i'm back on track och jag tänker inte spåra ur, ha det gött nu och god fortsättning såklart!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0