söndag 17 januari

äntligen är vi på rätt sidan om den här månaden och det blir ljusare för varje dag. iallafall med en minut, men det är bra mycket bättre än att det blir mörkare. och snart ska vi vrida fram klockan igen, förstå hur ljust det kommer bli om mornarna då! det är förvisso nästan två månader kvar, men vi är väl optimistiska va?

idag har jag jobbat såklart, det är ju helg liksom. jag lär ju få fett med pengar nästa månad när jag har jobbat fyra av fem helger i januari. show me the money! eller nåt.. men det kommer behövas också eftersom jag ska gå till marita i februari och göra håret fint igen. just nu ser det ut som att håret är jättetunnt eller att jag till och med är lite flint bara för att det ljusa börja komma fram mer och mer i utväxten. inte bra. och det kliar så i -jag vill fixa håret NU! -nerven, men jag ska hålla mig, en månad till. bara en månad.

och på jobbet hände ju ingenting, absolut nada. jo, okej det ringde väl ibland, nån som ville avboka, nån som kollade priser. men att få 30 samtal under ett 6,5 timmars pass är inte okej. det är så inte okej. men jag fick ju pengar för det. och så kom jonas strax innan ett, då gick tiden lite snabbare. innan dess satt jag och läste fotbollsfru malins blogg, nu känns det som att jag känner henne. jag är hennes biatch nu, förstå att jag var fast efter att ha suttit i ett par-fyra timmar och läst sida efter sida. jag är så svag, jag måste verkligen skaffa mig en bättre karaktär. shiet alltså. nä imorgon är det måndag och jag jobbar 13-19:30, så jäkla skön tid. sovmorgon och träning innan jobbet och mys med kvällsmat framför tv'n med älskling innan sängdags. jag önskar nästan att jag jobbade så jämt, nästan. jag hoppas iallafall att det ringer mer då så jag slipper hamna i -läs varenda blogg du kommer åt-spela roll om det är tragiskt eller patetiskt-bara läs för att fördriva tiden-träsket.

men nu är jag ledig fram tills, ja, klockan 13 imorgon. så jag ska njuta lite. har redan tränat och lagat mat till älskling, samt knaprat i mig ett par morötter som jag fick älskling att skala till mig medan jag var fast i sista avsnittet av OTH säsong 4. jag kommer verkligen behöva köpa säsong 6 snart. det bådar inte gott det här. för det är ju så himla bra. i'm really a sucker.

nu skulle en varm dusch vara skönt och jag är ju inte den som inte gör vad jag vill.


when will he put another ring on my finger?
  (jag vill också bli fotbollsfru som malin ju..)





ikväll är det blåsningen klockan 20 på trean, ska jag inte missa!






update 21:21

okej, blåsningen var inte bra. inte alls faktiskt och jag är glad att det gick klockan 20 en söndag när vi ändå inte hade något för oss. tänk om jag verkligen sett fram emot det och bunkrat upp med popcorn, stressat och missat en massa annat på grund av det. det hade inte varit bra.

imorgon ska jag lägga på fem minuter på träningen varje dag. jag tränar alltså varje dag nu, på cykeln, samt går till och från jobbet plus att jag och älskling försöker hinna med att promenera lite då och då också. och nu har jag inte ätit godis på en vecka, det känns hur bra som helst. jag känner inget behov, det är bara så himla onödigt. det enda jag blev lite sugen på nu under tv-reklamen var maltesers, dom är ju för tokigt goda. men vi får se, jag kanske köper mig en påse i födelsedagspresent.

nu är jag bara trött, trött så jag vill sova och bli pillad i håret av älskling tills jag somnar. det är kärlek det. och ibland behöver jag inte ens be om det, det bara faller sig naturligt och jag älskar honom för det. (plus ett par miljoner andra anledningar också, men att han pillar mig i håret automatiskt är en av dom stora grejerna).

imorgon ska jag också promenera till maxi, ska passa på att lägga till en promenad på schemat varje dag nu när jag jobbar eftermiddag och är ledig på onsdag. ska till apoteket och köpa fler make-up-pads, lite magmedicin, dessutom ska jag se efter om dom har nån powermedicin emot min haka som nu plötsligt attackerats av blämmor, jag gillart inte. och så har mitt eksem i armvecken kommit tillbaks, jag ska smörja dom ikväll. sen ska jag även se om kylen behöver fyllas på lite när jag väl är på maxi. ett ypperligt tillfälle att göra av med kalorier, handla grejer som behövs och prata med mami samtidigt. jag älskar att slå hundra flugor i en smäll.


nu ska jag slå huvudet på kudden och somna som en prinsessa.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0