torsdag 25 februari

löningsdag!

idag blev jag lite chockad på ett positivt sätt när jag kollade kontot och skulle föra över matpengar till matkontot. räkningarna dras automatiskt den 25 varje månad och så går även 500 direkt till sparkontot. men när jag loggar in har jag lika mycket kvar som om alla räkningar skulle vara kvar att betala och jag tycker det är väldigt läskigt när sånt händer. jag tror alltid att det är nåt fel och att jag har för mycket pengar så dom kommer ringa eller skicka brev om att pengarna ska tillbaka och jag vågar därmed inte röra en krona. förrän jag ser längre ner att redan den 22 februari har jag fått dagsersättning på nästan 2000 spänn, det måste ju vara försäkringskassan tänkte jag. och mycket riktigt, efter min promenad nu damp det ner brev från dom om att jag fått beviljad ersättning och att det är insatt på mitt konto, dom skickade det den 18, det är ju en vecka sen. inte konstigt att jag blir förvirrad. men nu har jag pengar och jag ska spara, spara och spara. (och betala frisören, samt inhandla en klänning till siemensfesten och köpa lite kläder imorgon..)

även om inte solen skiner idag så är jag på rätt bra humör, pengar kan göra så. alla är nog lite extra glada idag, iallafall innan räkningarna är betalda. fast mina är betalda och jag har mer än en månadslön kvar på kontot. det är rätt gött det alltså. dessutom har jag sparat lite över tusingen den här månaden också. blir nog mer sen när jag handlad klart för den här månaden. känns bra att ha lite på kontot också så man slipper känna sig fattig.

nu har jag vilat nog efter promenaden, ska ta och hoppa på cykeln nu och kolla klart på one tree hill avsnittet som jag inte såg klart på igår. imorgon är det fredag!

dagens cooltrast





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0