tisdag 2 februari


har ni saknat mig?
nej, trodde väl inte det heller.

men håll med mig om att tisdagar verkligen suger, men nu är den snart över och in kommer onsdagen som gör att halva veckan gått. och det är så himla underbart att jobba måndag-fredag och vara ledig på helgerna. det är obeskrivligt skönt, jag har verkligen helgkänsla på fredagarna nu. jag ser mycket fram emot helgen som kommer, då smäller det av med melodifestivalen. ett måste hemma hos nilsson/palmroos iallafall, sen är vi ju inte riktigt som alla andra, men det spelar ingen roll för jag älskar herr nilsson och mitt liv.

denna helgen som var gick väldigt fort (som helger visserligen har en tendens att göra, jämt!) vi var in till stan i lördags och jag köpte ett par svarta onlyjeans och ett par h&mjeans, eftersom jeansen jag beställde mest liknade några slags hängselbyxor och så vitt jag vet är inte det särskilt inne just nu? dom är iallafall tillbaksskickade. dessutom kommer h&mjeansen åka tillbaks illa kvickt, dom var inte alls sådär bra som jag fått för mig att h&mjeans är, men dom svarta onlyjeansen satt som en smäck så dom behåller jag. only kan man alltid lita på. men h&m har jag tappat förtroendet för nu känner jag, dom har ju inga snygga kläder alls, vad har hänt? jag brukade älska h&m, men det känns som att jag kommer få ett inbetalningskort hemskickat från dom vid årets slut.

i söndags var jag, mamma och pappa hos farmor och bastade. när det var 15 minus ute var det riktigt skönt att få komma in och värma sig i riktigt finska 105 grader, det gjorde mig gott. så på torsdag ska jag och mamma ta oss dit och svettas rejält igen. sen jag kom hem från egypten har min hud varit ganska torr så efter dusch och bastu smörjer jag mig med babyolja, det gör under det! sen är det fina stunder i bastun också, man får tid att prata om allt och inget med mamma. mamma och dotter-tid är underskattat!

ibland glömmer jag bort att jag ska bli faster och moster, när jag sen kommer på det blir jag alldeles rörd och varm i kroppen, det kommer aldrig mer bli detsamma efter denna sommar. det kommer finnas två skrikande bebisar i mitt liv då och jag hoppas att jag kommer få bli en stor del i deras liv. det får mig att längta så mycket efter egna barn, men jag vill samtidigt vänta tills det känns helt rätt och tills jag och johan är redo att släppa friheten, det är ju så skönt att slippa tänka på nåt annat än sig själva liksom.

igår var jag en lat gris, jag låg kvar i sängen när älskling gick upp. jag kunde ju det eftersom jag börjar halv tio mån-ons denna veckan. sen blev det träning när jag kom hem, men idag var jag en pigg lärka. jag gick upp 06:10, började diska gårdagens disk, fixade matlåda till jobbet, plockade lite och bäddade och så tränade jag på cykeln. det känns grymt skönt att ha tränat och duschat och komma fräsch till jobbet när man redan varit vaken i 3,5 timme. det är inte alltid man är så, men imorgon blir det likadant för det är så värt det. dessutom kommer jag sova gott inatt.

men när ska denna jäkla vinter ta slut? jag vill inte ha mer snö nu! det är en månad kvar till våren, men det är galet långt kvar! i helgen lapade jag lite sol från sovrumsfönstret när jag och älskling vilade på frukosten. jag vill verkligen verkligen ha vår nu.


ja, mina ben är tjocka, men jag cyklar som en dåre varje dag för att få bort fettet! 

Postat av: nelia

jag har saknat dig! massvis. har kollat din blogg varje dag och blivit lika besviken varje gång du inte skrivit något!

2010-02-03 @ 10:28:59



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0