fredag 12 februari

jo men då var nästan fem veckor avklarade. bara fyra månader kvar! jag känner inget direkt godissug heller, jag nöjer mig med popcorn och morotsstavar och min älskade holidaydip. det går bra nu.

veckan har gått fort eftersom jag jobbar kväll, jag vaknar, äter gröt, promenerar, kommer hem, cyklar, duschar, äter soppa, går till jobbet, kommer hem och sover. ungefär så har hela min vecka varit. förutom igår då jag bara cyklade och sen skjutsade mamma till röntgen och lämnade tillbaks bilen till henne.

jag och johan har knappt sett varandra och ännu mindre kommer det bli nu då han åker till värmland idag. på det där dumma vinterrallyt, han kommer säkert frysa ihjäl för det kommer bli runt -17 där i helgen. jag blir hämtad av mamma ikväll, vi ska handla lite mat till helgen och jag har sett till att börja och sluta en timme tidigare. känns inte lika tufft att sitta till 21:05 som till 22:05. och så är det ju fredag idag, härliga fredag. jag missar dock let's dance, men jag kikar reprisen imorgon istället.

jag har bestämt mig för att vänta med vägningen i två veckor till. då ska jag väga och mäta lite, det har ju gått nästan två månader då så nåt borde ha hänt. det känns bra iallafall och jag mår bra. men jag längtar till sommaren och värmen nåt extremt. det ska bli så skönt att slippa dessa jackor och varma stövlar och mössa och vantar. bara dra på sig ett linne och shorts och sen ut och springa, det blir prima det.

nu väntar cykeln och one tree hill på mig. jag har en bränd skiva kvar att se, sen betällde älskling säsong 6 till mig igår, en alla hjärtans dag present eftersom jag inte äter godis eller så. han är allt bra söt ibland och jag kommer sakna honom i helgen, dessutom vet han inte att det kommer vänta världens mysigaste kvällsfika på honom på söndag kväll när han kommer hem, bara för att jag älskar honom så mycket.

nu hoppar jag på cykeln, det räcker inte med att bara gå dryga timmen runt himmelstalund inte, här ska det brännas mer fett. ha en trevlig helg nu, jag ska försöka mitt allra bästa själv utan min älskling. tur att jag har min mami iallafall. hörs!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0