update

och snart är söndagen också till sin ände. blev en rätt så slapp dag, dock har jag hunnit med lite springande. småsprang till willys tidigare idag och handlade lite fikabröd och småsprang tillbaks. jag var helt slut när jag kom fram till spårvagnshållplatsen och johan sa att jag såg ut som en clown och var helt röd i ansiktet. konstigt då!

det tar ungefär en timme att gå till mamma, ungefär 40 minuter till en timme att ta spånkan och byta till buss. det tar 12 minuter att åka bil, vad väljer man? jag önskar jag hade en egen bil. det är hemskt hur mycket tid man slösar egentligen och så vill dom att man åker kollektivt, och när får jag tillbaks de 45 minuter som jag förlorar genom att göra det? när jag ligger begravd långt under jord och mina barnbarns barn springer runt och leker med mina 45 minuter eller? är det då jag får tillbaks dom? nej tack, jag åker nog helst bil när jag kan. om jag nu inte vill promenera och har ett syfte med det, då promeneras det helst såklart.

annars fikade vi hos mamma, johan lekte med cleo och kelade med viiva, vi rastade hundarna en sväng medan mamma packade bastuväskan. och så skrev jag en liten checklista till mamma så hon kan hålla koll på vad som ska packas till egypten. kikade litegrann i garderoben också och det blir nog bra detta. huvudsaken är att man har bikini, det känns nästan som att det borde räcka så. jag tar med två för säkerhets skull, eller tre, vi får se.

och såklart missade vi DH i eftermiddags, hur nu det kunde gå till. men det ordnade sig ändå, vi ska kika på det alldeles strax. johan ska duscha först och så ska det ätas lite kvällsmat. så det blir en kväll framför tv'n som ett avslut på denna söndag. imorgon vankas det jobb igen efter fyra lediga dagar och jag ser faktiskt fram emot det. kvällsjobb är det till och med, men det gör ingenting för jag ska jobba tillsammans med världens bästa tess i hela världen. och jag har saknat henne. innan jobbet blir det träning för hela slanten, börjar inte förrän 14:50 så det blir lite sovmorgon och morgonträning och även lite eftermiddagsträning. det behövs och så är man pigg så man klarar av att jobba till 22.

jag missade att köpa kuvert och frimärken till mina papper som ska skickas till vardera a-kassa idag också, men jag fixar nog det imorgon, måste få iväg papprena så fort som möjligt så jag kan börja mitt sparande på 200 kronor i månaden. det blir nästa månad det. nu ska jag fixa kvällsmat, ha det gott!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0