now a days

det var längesen hörrni, jag vet. men jag har inget att blogga om. vikten var ju det jag skaffade bloggen för och jag tog mig en liten off-månad efter mars där. men jag nådde liksom inte riktigt fram dit jag trodde och har nu börjat på en ny kula. jag vet, jag skulle vara nöjd och börja leva. men det går inte riktigt, inte än iallafall. midsommar brukar ju vara ett vanligt mål, jag kör på det. och min födelsedag blir det första lill-målet. det är dom där fem kilona som spökar. dom jobbigaste, dom där som skulle vara perfekt att bli av med ni vet, som aldrig försvinner. men jag fortsätter istället. istället för att ångra allt, äta upp mig tio kilo och sen sitta där och vara tjock. nej, tack.

jag älskar att träna, jag och maria har nu börjat på friskis&svettis också. andra veckan nu och deras pass är härliga. så himla skönt att röra på sig ordentligt. mycket härligare än bara cykling och promenader. fast jag känner att jag även behöver det. så idag blir det cykling en halvtimme tillsammans med gilmore girls och sen tar jag en promenad med mamma i telefon. alltid bra att slå dom två flugorna i en smäll.

har precis fått i mig en allévo-bar, blueberry med vit choklad, mycket god. var till maxi efter att ha kompat från jobbet idag tillsammans med världens bästa tess och handlade lite. bl.a fler smoothies och barer. blir sånt fram till födelsedagen, sen åker jag på grönsaker och tänkte kika igenom mina recept från må bra och vikväktarna. jag har ju samlat på mig en hel del under bantningsperioden så jag har gott om maträtter med låga kalorihalter.

annars har det inte hänt något, förutom att vi var till gotland i helgen för första gången. johan körde på gotland ring, vi bodde på ett iskallt vandrarhem med toalett och dusch på gavlarna i en jäkla barack. det blåste som fan, solen sken utan att ge värme och under 50-60 mil körde vi med lösa bultar på vänster framdäck som vi senare fick erfara då framhjulet rullade av ungefär en kilometer från att vi kommit av färjan. hurra! tur nog var det precis vid en rallyverkstad så efter en timme ungefär rullade vi vidare hem i 80 km/h, men vi kom hem iallafall.

annars är allt bra, jag lever ändå rätt okej, tränar både hemma och på friskis, jobbar dag nu hela månaden och är jäkla glad över det. dessutom har jag beställt en ny mobil nu som ska komma i slutet på denna veckan eller början på nästa. har även fått min klänning från h&m jag beställde för två månader sen, den är riktigt fin och somrig så nu är det bara min födelsedag och sommaren jag väntar på.

väntar på att mamma ska höra av sig också då hon fick uppdraget att boka tid till ungdomsmottagningen till mig, eftersom deras härliga öppettid är mellan 8:30 och 11:45, för då jobbar man inte. dom skulle återkomma till henne vid 14:50 och jag hoppas det finns nåt i slutet av maj då jag bara har en karta p-piller kvar.

på lördag är det eurovision, måste såklart ses på om nu sverige går vidare ikväll, vilket jag såklart tror dom kommer göra. skam vore det väl annars. tråkigt dock att desperate housewives går samtidigt ikväll, men ibland får man offra sig. och till helgen ska vi bara ta det lugnt, mysa och pussas lite extra. har känt av att det inte blir så mycket sånt längre när man varit tillsammans ett tag. som när vi satt i bilen på gotland och inväntade att färjan skulle komma. två timmar hade vi att slå ihjäl och allt vi gjorde var att sitta i bilen och sucka. förstå hur det hade varit för fyra-fem år sen. två timmar var ingenting, jag grät om jag bara hade två timmar kvar tillsammans med johan. vi skulle ha pussats och kramat sönder varandra. fast det gör vi ändå, innerst inne, i smyg. och jag älskar honom bara mer och mer för varje år, för han är världens bästa, i hela världen.

nä men jag kanske skulle sätta fart mot cykeln och göra av med lite kalorier så att man kan bli smal snart, inte lätt att vara tjock now a days. men först en puss och <3 till tess-söten, du är världens bästa du  med!

Postat av: tess

puss älkling ♥

2009-05-13 @ 15:54:03
URL: http://miniminiliten.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0