måndag

och en vecka kvar till lön, det behövs känner jag. jag har kommit på världens bästa sätt att spara pengar på. man låtsas att man inte ha några pengar helt enkelt. nya kläder? -jag har inga pengar. ut och äta? -inga pengar. göra nåt överhuvudtaget som kostar? -nej, jag har inga pengar. jag fyller dessutom år nästa vecka också, då kanske man får lite som man önskar sig och behöver därför inte slösa sina egna pengar. det är ju en investering i sig och väldigt sparsamt. ibland är jag riktigt smart alltså.

på jobbet hade vi besök av vissa från scandiv, hade möte i 3 timmar där dom berättade en massa onödig info som vi redan visste efter att ha jobbat ett år? eh, tack. sen fick vi också ställa alla dom frågor vi aldrig kan få svar på annars. och påminna dom om vad dom ska göra bättre för att underlätta för oss. det kändes oerhört bra. sen samlyssnade dom lite och fick en liten inblick i hur vi har det, jag tror det var nyttigt för dom. dagen gick jättefort och rätt som det var så var klockan två och bara dryga timmen var kvar att jobba.

idag blev det ingen träning, för jag tog bussen ut mot kolmården efter jobbet och hälsade på hos madde. himla mysigt är det. att man ändå kan ha så mycket att prata om efter att inte ha träffats på flera år. men det ligger nog kvar, vi har ju känt varandra ändå nästan hela livet. fast vi bara tappat kontakten dom senaste åren. men nu känns det bra igen. och så har hon ju världens sötaste lilla molly, som faktiskt lärt sig gå redan. gjorde hon inte sist vi träffades. men världens sötaste unge är hon.

nu är jag hemma, har duschat, ätit och druckit te. och talang är på på tv'n. jag längtar tills imorgon då vi ska till friskis på ett puls-pass. jag har inte tränat sen i fredags och det är inte bra, men efter imorgon kommer jag nog vara på topp igen. annars var helgen fin, förutom att johan fortfarande är dödssjuk men går till jobbet ändå.

jag vill ha fredag igen, men det är bara tre dagar kvar att ta sig igenom så är vi där igen. och nästa helg fyller jag. kan det bli mycket bättre? då ska det bakas bullar och tårta. hoppas bara att jag når mitt mål, en liten djävul säger att jag inte kommer att ha gjort det, men vi får se. fortfarande några veckor kvar till midsommar och då jävlar i mig.

sa jag att det är en vecka kvar till lön?

Postat av: Anonym

nää plättan, tror du missade säga hur långt det är till lönen? :P

2009-05-21 @ 23:31:20
Postat av: Madde

Vad söt du är hjärtat. Ja Molly är en liten sötnos, men på lördag är det bara du o jag o MASSA sprit :) Ha ha pusss

2009-06-02 @ 14:35:14



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0