Min tand är inte lös,

den är helt jäkla borta! Jag är så glad att klockan snart är nio och tandläkarbesöket är över, för denna gången. Han skulle ha lagat först, men det gick liksom inte. Så poff, på en kvart-tjugo minuter var den borta. I två delar och jag fick tre sprutor, kände hur det stramade och förväntade mig det värsta, men mamma var där, sköterskan höll min hand och Classe var snäll. Efteråt tyckte han att jag varit duktig, och om han fick säga det själv så var han duktig han med, sa han.

Nu är det snart Efterlyst, efter det blir det dusch och läggdags. Min mun har blött sen kvart över fyra och det smakar fortfarande järn i munnen, alldeles för en stund sen först kunde jag pilla i mig lite tonfisk. Blir nog ingen mer mat ikväll. Kanske att jag får i mig bananen till tv-tittandet. Men nu är det tomt i övre käken, känns läskigt att ta bort bomullstussarna så jag gör det inte. Precis innan jag ska borsta tänderna och sova försvinner dom.

Så nu vet jag hur det känns, annars fixade jag endel på stan idag också. Fyllde på lite i Marias present, köpte en present till systerT och en vinflaska samt nageldekor till mig själv. Hann med ganska mycket innan tandis iallafall. När jag skulle möta upp mamma precis innan vi skulle dit stötte jag på Emelie och Mimmi, vi har väl inte setts sen skolan slutade. Vi ska jämt ses, men likförbannat är nåt i vägen varje gång. Men det var riktigt riktigt kul att se henne och jag blev nästan lite gråtfärdig när hon visade att hon hade bebismagen också. Så jäkla kul. Hon ska ha bebis i augusti, lilla lilla Emelie. Hon kommer nog få världens sötaste unge. Vi måste verkligen ses oftare. Minst ett par gånger innan bebisen kommer och mest jämt hela tiden när hon fött ut den.

Nu längtar jag mest till fredag. Imorgon blir det storhandling med mami, men först träning efter jobbet som slutar klockan 14, en timmes promenad och halvtimmes cykling. Blev ingen träning alls idag, men jag tror inte det gör nåt, ibland är det bra att vila en dag. Dessutom kunde jag nog inte rört på mig efter all blodbrist och matbrist jag haft under eftermiddagen. Idag är det våffeldagen samt min favoritmosters födelsedag så hon fick ett stort grattis via sms eftersom jag inte kunnat prata så bra. Det blir inga våfflor idag, men på lördag ska det gräddas hej vilt vill jag lova. Och på fredag ska jag äntligen klä upp mig i ny klänning och sminka mig fin, ska även göra sista vägning efter bantning och se om jag lyckats bli lagom mulle eller om jag får nöja mig som jag är. Vilket fall som helst så börjar jag mitt nya liv efter den här erfarenheten, vilket fall som helst ska jag börja leva.

 Låt mig få leva och riktigt dö en gång.

Postat av: tess

du förtjänar allt fint i världen plättan <3

2009-03-26 @ 09:18:05
URL: http://miniminiliten.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0