I go bananas

Sista dagen är kommen för min banan och tonfisk-diet. Jag klarade det rätt bra om jag får säga det själv. Eller klarar, eftersom torsdagen inte är över än. Imorgon är det vägning som gäller och jag försöker intala mig själv att det egentligen inte spelar nån roll vad jag väger, sålänge jag tränar, äter hälsosamt och mår bra. Jag är absolut inte överviktig iallafall, långt ifrån ett fetto och jag ligger definitivt inte i riskzonen. Det känns tryggt.

Har cyklat och promenerat för dagen, gjort 100 situps och nu väntar jag bara på mamma som ska hämta upp mig inför vår månadsliga storhandling. Det ska verkligen handlas den här gången. Vi ska ha en back med påskmust också, inte att förglömma. Och våffelsmet, godis och kellogs ska jag köpa och en massa andra onyttigheter samt nyttigheter. Ska bli trevligt med en skål Kellogs red berries och iskall mjölk imorgon till frukost istället för en banan och kaffe.

Jag blöder nåt fruktansvärt från tandhålet fortfarande, har blodsmak i munnen och haft det hela dagen. Kudden var blodig imorse och jag vill inte mer. Det känns konstigt och jag saknar min tand. Fast den var ful och äcklig så jag mår bättre utan den, men hur fyller man ett hål efter något man haft i så många år? Man växer nog ifrån det och hålet växer igen, man slutar tänka på det och rätt som det är har man glömt. Att man en gång i tiden var en tand rikare. Bara det kunde sluta smaka blod.

Imorgon är det sexparty som gäller, en kebabtallrik på Prestige i Åby kommer sitta fint och så muffins som jag ska baka idag till efterrätt. Innan dess ska jag jobba till två och promenixa. Sandra bjuder också på fredagsfika och jag hoppas innerligt att det blir nåt gott. Här ska det snaskas. Nästa vecka är det min tur och då blir det mockarutor. Dom ska bakas på torsdag då jag är ledig och alldeles färsta ska jag ta med ett par hem till Tess som är ledig och nybliven vovve-mamma då, och bjuda på så får hon bjuda på kaffe. Två veckor kommer hon vara borta från jobbet och hon tror att jag ska överleva, jag är tveksam. Nio dagar har jag räknat ut att jag ska vara på jobbet utan henne, kommer kännas tråkigt. Men sen jobbar vi kväll tillsammans igen 14 april så det gör inte så mycket. Dessutom finns det en hel del annat bra folk på jobbet, jag gillar dom flesta. Och jag trivs, riktigt bra, fortfarande. I juni har det gått ett år.

Kanske om jag skulle ta en banan och titta på Gilmore girls, vore kanske skönt. Lite vila efter träningen och så, för det behöver jag. Usch, jag är så nervös inför imorgon, men det borde jag inte. Jag har kämpat i sju fucking jävla månader, nåt har väl hänt. Om inte annat hoppas jag och är fortfarande stolt över att iallafall ha gått ner tio kilo. Upp dit vill jag aldrig igen. Imorgon är det fredag, som jag har längtat och fortfarande längtar.

Friday, oh happy friday is just around the corner.

Postat av: TessPess

massa kaffe och mys med vovve blir det =) <3

2009-03-28 @ 22:34:41
URL: http://miniminiliten.blogg.se/
Postat av: TessPess

saknar dig med <3

2009-04-06 @ 13:53:01
URL: http://miniminiliten.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0