...

Idag är det tisdag, vilket innebär att jag bara står en natt från onsdag då jag ska till tandläkaren. Jag gillart inte. Kort och gott, vill helst att det ska vara torsdagsmorgon nu istället, hellre det. Absolut hellre det. Eller allra helst fredageftermiddag. Det vore guld. Men, nu, idag är det tisdag.

Jag kompade från jobbet vid kvart i två eftersom Johan ringt vaktis och han kommer hit snart hoppas jag, efter 15 skulle han vara här iallafall och innan fyra borde det bli för han slutar väl då. Så nu väntar jag. Dom ska få känna avloppslukten i köket, draget i lägenheten, susandet i fönstren och fixa brevinkastet som Johan råkat slita sönder lite. Med föga förtroende väntar jag, jag litar inte på dom alls. Och gubben som kommit förut är som en Åsa-Nisse. Jag är inte mycket för honom, han gör allt halvdant och ingenting blir ordentligt fixat nån gång. Dessutom tar det ungefär 100 år innan dom ens börjar anstränga sig. Ska vi flytta snart kanske? Jomenvisst. Helst till huset brevid, som är av gult tegel, ägs av hsb och ser mycket finare ut. Helst dit vill jag, men inget finns ledig, än.

Jag har två dagar kvar plus idag på min banan och tonfisk-diet. Helgen gick över förväntan, inget godis och ändå promenerade jag. Det gjorde mig stolt, trots att Johan åt Polly och guldnougat så klarade jag mig. Inte ett enda litet snedsteg. Och så nu, imorgon och torsdag kvar till slutdagen. Jag skiter egentligen i hur det blir, jag har bestämt mig för att börja ett nytt liv efter det här ändå. Köpte nya matlådor på Willys idag, likadana som vi har nu men i mindre storlek, fem stycken bara till mig. En för varje dag på jobbet under veckan. Så på söndag blir det matlagning, ska göra vegetarisk lasagne, fiskgratäng och några andra smaskiga lätt-rätter. Blir intressant.

Efter att vaktis varit här ska jag cykla min halvtimme till Gilmore girls, sen drar jag promenaden mot Ö&B för att köpa ett par jättefina skålar eller ljushållare. Jag vet inte vilket, men gröna och fina var dom och jag ska ha dom båda på soffbordet med påskgodis i till påsk. För snart är det dags! Under påskhelgen kommer också svärmor hit, så hon följer med till mami på påskmiddag, vilket jag längtar nåt enorm till. Ris, kyckling och currysås blir det då, med massa ägg. Och godis, jag ska äta godis! För jag kommer träna varje vecka, på Friskis, tisdag, onsdag och torsdag. 1-2 timmar varje gång, sen går jag ju fortfarande fram och tillbaks till jobbet. Jag är hälsosam. Och nu vill jag bara ha fredag.

Vi bestämde att vi äter i Åby istället, jag och Maria på fredag. Nån bra pizzeria var Prestige tyckte systerT så det får det bli. Och så ska jag baka muffins på torsdag och ta med som efterrätt. Sen får vi se vad det bjuds på i både ätväg och annat. Också väldigt intressant, men nu som sagt är det tisdag, och jag väntar, på vaktis. Jag väntar och klockan är 15,20. Efter 15 skulle han komma, hur länge ska jag vänta? Jag väntar lite till.

Jag väntar på tiden jag sitter och väntar på.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0