Äntligen fredag

Men jag jobbar imorgon också, fast det är bara 9,15-14,15 så det gör inte mycket. Skönt att komma upp tidigt ändå och så blir det träning när jag kommer hem och bara mys med älskling hela helgen. Ska bli skönt att riktigt sova ut på söndag. Jag vet inte när jag var ledig två dagar i rad sist. Jobbade förra helgen och denna helgen, två helger i rad är inte vanligt. Sen har dom lagt mig att jobba när vi bokat hotell i Nyköping den 24-26 april, så det sket sig. Men det gör inte så mycket, för jag har fått ledigt två andra dagar då istället, bland annat måndagen efter påsk då jag egentligen skulle jobbat kväll sju dagar i rad, nu blir det dag under påskhelgen så jag hinner med påskmat hos mamma och så blir det bara fyra kvällspass vilket passar mig utmärkt. Annars är det fredag och jag är som vanligt tidigt på jobbet, var förbi Willys innan och köpte tuggummi, jag lever inte  utan det och igår tog dom slut. Aldrig bra. Men nu finns det igen.

Och i eftermiddag ska jag och älskling ta en sväng till minneslunden för att tända ljus för svärfar som vilar uppe i himlen och skulle fyllt 60 idag om han fortfarande funnits bland oss. Jag saknar honom fast att jag aldrig ens träffat honom, det är konstigt det där. Men så är det och jag är glad att jag fått bli en del av hans familj, som är så himla fin. Sen är det Så ska det låta ikväll också, får se hur det blir att ånjuta det utan något att stoppa i munnen, men det ska nog gå bra. Jag vet ju vad jag kämpar för och för att nå det krävs diciplin. Vilket jag har, jag lovar. Jag kan, jag vill, jag ska.

Häromdagen fick vi faktiskt ett presentkort från vår fastighetsägare, på 150 kronor för att handla blommor på blomsteraffären på De geersgatan, och jag älskar den affären! Vårt hus fyller tydligen 50 år och det ska då firas. Jag ska köpa tulpaner och påskliljor till påsk, mycket fint ska det bli med vårblommor och massa färger. Våren är äntligen påväg och idag är det vårdagjämning så nu bär det av mot ljusare tider hörrni! Fram med stavarna som jag och Erika (du är också så duktig & gullig vännen! Hör av dig när du kommer hit så tar vi stavarna tillsammans och avslutar med en fika i solen!:) och ge er ut på vårpromenader, det ger så himla mycket och just när knopparna brister vid denna årstid är det som allra härligast att vara vid liv.

Jag har ångrat mig angående mobilen, den finns inte längre kvar där den kostar 3000, ligger på 3500 på billigaste stället nu, så jag tackar nej, oavsett om jag förlorat fem kilo eller ej. Satsar på en Samsung senare i livet istället. Den har nämligen inte kommit ut än och när den väl gör det kommer den säkert kosta runt 5000, men om jag väntar och väntar och väntar så kommer den också kanske ligga runt 3000 tillslut så kan jag köpa den, den jag har nu fungerar ju faktiskt alldeles ypperligt fortfarande. En vecka kvar till sexparty och jag längtar så jag går sönder. Ska ta med Maria till Världens och äta nåt gott innan och så har jag bestämt att vi ska äta Ballerina och dricka Coca Cola också. Sånt där som man bara får äta ibland ska vi äta då. Och sen blir det vin senare under kvällen i Åby hemma hos systerT. Imorgon eller på onsdag efter tandläkaren ska jag kika efter en fin klänning tills dess.

Nu är det kaffe och frukostbanan som gäller, solen lyste inte under min promenad imorse, men lika glad för det är jag. Önskar alla en underbar fredag och hoppas att helgen är fullspäckad av trevliga aktiviteter, själv ska jag som sagt jobba och bara sova länge på söndag. Men det blir prima ändå, för jag trivs. Riktigt jäkla bra med livet just nu.

Två bagare och en smet.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0