Fredag is the shit

Äntligen fredag och önskar jag kunde säga äntligen hemma efter jobbet också, men det har inte börjat än och börjar inte förrän om en och en halv timma. Fast sen efter klockan åtta, sådär lagom efter att första eller andra paret har dansat klart i Let's dance, kommer jag rusa in genom dörren och skrika äntligen hemma! För det är fredag och min sjunde arbetsdag på raken, kvällstid också. Jag är utmattad och orkar knappt hålla in magen längre. Kan bero på gröten jag knölade ner där förut, älskade havregrynsgröt, vad jag har saknat! Varför äter inte alla det till frukost? Världsbäst, allover.

Så jag är glad, det är fredag och träningen har kommit igång igen, första veckan avklarad nu och det var som jag hade planerat, ungefär 2 kilo upp är det. Så nu ligger det på en 5-7 kilo ner igen då. Fram till 20 februari, lyckas jag? Of course! Jag kommer slita som en bäver och vara på topp varje vägningsfredag och hoppas på ett kilo i veckan ungefär, förhoppningsvis lite mer då nån vecka, fast jag är glad om jag kommer ner 5 till.

Som sagt, har varit jobb denna veckan och kvällar har det varit, har tagit mig friheten att sova ganska länge om dagarna bara för det, inte kommit upp förrän vid tio om inte efter. Och det har varit himla skönt, mindre härligt bara då vi ska lägga oss klockan tio och jag precis kommit hem och inte ens varit vaken 12 timmar. Det blir knep att sova då, men tillslut har jag somnat och vaknat gott. Stackars älskling bara som är sjuk och inte kunnat sova pga det och sen ännu mindre kan somna för att jag håller på och grisar för att jag inte kan sova. Men det är fredag idag hörrni!

Alltså bara en kvällsjobbdag kvar, efter åtta ikväll är det ledigt hela helgen och nästa vecka väntar en 7,45-13,45-vecka och jag älskar dom. Då blir det promenad efter jobbet en halvmil, alltså en timme ungefär. Sen vid 16-tiden blir det cross en timme framför One Tree Hill. Evigheter sen jag såg på det, så det blir prima. Har även bestämt mig för att hålla mig kvar på badet och träna i framtiden istället, känns tryggt  och bra. Jag trivs där och dessutom kan man simma när man vill också och ifall mami kanske vill dit och simma till våren kan vi gå tillsammans. Allt finns under samma tak, dessutom läste jag på hemsidan att dom bygger om deras gym och det ska bli 90 kvm större. Shiet. Jag kommer älskat.

Så, pratade med Johan om det kom då på att man kan kolla om man har nåt friskvårdsbidrags-tjofräs. Och han har 2000 på ett år från sitt jobb, ska kolla vad vi  har och se om vi kan utnyttja lite. Vore bra skit. Nu längtar jag bara till ikväll, popcorn, myskläder, älsklings hand i min och Let's dance på tv'n. Kan det bli en bättre fredagskväll?

I do not think so.

Postat av: erika

hej söta du!

gu va synd att det inte blev av med fika, men jaaa det är som det alltid är tiden bara går och sen skulle jag tillbaka ! snart hemma igen dock, pappa och min låtsaspappa för ju bebis när som helst nu!



hoppas att du mår bra

saknar att fnissa med dig på jobbet och gnäll över elaka gäster

kram kram

2009-01-17 @ 10:39:48



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0