En okej tisdag

Nu var jag precis hemkommen från promenix, så himla skönt att sluta tidigt och så himla skönt att ha promenaden gjord. Det är lite motigt i början varje gång, fast jag fixar det alltid. Det är för jag tänker på känslan efteråt och nu pulserar det i låren och jag är röd om kinderna. Allt är prima alltså. Fast nu tänkte jag även ta tag i crossen igen, en halvtimme om dagen iallafall, ska se om det blir nån effekt tills på fredag om jag lägger på en halvtimme cross. Känns mäkta bra efter det också, benen blir helt varma och svettet rinner från panna och bröst, härligt! Måste ju bara ha nåt bra att titta på och det är långt kvar till One Tree Hill börjar, så får nog bli Fresh Prince eller nåt annat humoristiskt som går för tillfället.

Annars hänger det som vanligt, träning och tonfisk, banan och grönsaker. Viktredusering ala Dess. Jag ska ner minst fem kilo till och jag vill bara ha februari nu, fast helst april-maj så det blir grönt, ljust och varmt. Jag gillar inte vintern längre, aldrig mer. Detta är inget ljus, man bara väntar hela morgonen på att det ska ljusna och vid tolv ungefär väntar man fortfarande på att det ska bli riktigt ljust, men det händer aldrig, det hinner liksom inte bli ljust förrän det blir mörkt igen. Sommar, kom fort?

Tisdagar är oftast värst i veckan, men funkade riktigt bra idag. Dock drömde jag att min pappa dog och vaknade med ett ryck för det lät i lägenheten som om någon öppnade en dörr och efteråt gungade sängen till. Jag blev skitskraj och tänkte tända lampan men tänkte att klockan nog bara var typ fyra så jag vände mig om och hann ta ungefär två djupa andetag så går radiojäveln igång och klockan är sex. Jävla skit tror jag var det första jag sa imorse. Sen var det inte nog, en stund efter att Johan gått skickar han meddelenade om nåt misstänkt handgranathot på Stockholmsvägen så det är helt avspärrat. Vad är detta? Jag blev rädd och på jobbet läste jag på nt.se att det är nån som slängt in en handgranat i någons vardagsrum klockan ett inatt, vad fan? Är detta Sverige? Jag skulle dö.

Jag fick en Må bra-prenumeration av svärmor i julklapp och har precis fått mina första nummer, i första numret kunde man göra en beställning på en kokbok som innehåller en massa bra och nyttiga recept, helt gratis för prenumeranter och köpare såklart. Så jag fixade det, men den kommer inte förrän i nästa nummer, men ändå. Fatta bra, för jag är ingen kock. Jag tränar bara vad jag kan, äter vad jag har och sjunger vad jag vill.

Bästa motionen är den som blir av!

Postat av: neli

DU är fin som du är och jag saknar dig ännu mer!

2009-01-21 @ 12:29:27
URL: http://neli.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0