Dagboksvecka 1 dag 1

Så nu var det dags för en dagboksvecka, med träning och mat som ämne. Vad jag ätit och vad jag tränat tänkte jag börja med denna vecka och idag är första dagen.

Idag var jag inte alls pigg på morgonen, kände mig fruktansvärt ofräsch eftersom jag inte duschade precis innan vi la oss utan tidigare igår på dagen då vi var i Kil. Hade sovit och varit vaken om vartannat, så himla jobbigt att jag bara ville dö och plötsligt blir det så himla varmt också bara för att jag fryser som en gris när vi lägger oss och måste ha både täcke och överkast för att lyckas skaka mig själv till sömns. Var inga problem att somna, men vaknade titt som tätt av en jäkla unge som skriker för full hals och på riktigt, jag vill skjuta ihjäl ungjävlen. På riktigt! Sen drar det som en orkan i vår lägenhet mest hela tiden, som om någon sätter på nån slags fläkt då och då och så blir det drag igenom hela lägenheten. Och vi har märkt att det stängs av vid nio tiden på kvällen och jag har upptäckt att den också sätts på igen strax innan sex på morgonen för då börjar det vina i sovrumsfönstret och jag vaknar. Det är som om det vore storm ute fast det är helt vindstilla. Så störande och trots att jag sagt till om det händer inget och dom påstår att det bara är så och dålig ventilation i huset, men vi dör ju nästan av draget! Fast det gör ju ingenting, bara vi betalar hyra är det ju bra.

Men jag vaknade om vartannat och tillslut började jag drömma om att vi försov oss, att vi vaknade vid nio och var tvungna att springa upp. Jag tyckte det ljusnade ute (vilket är helt absurt egentligen eftersom det aldrig är ens lite ljust på morgonen när vi går upp) och kände att klockan måste vara över sex. Trodde att Johan ställt klockan fel och fick hjärtklappning tillsammans med en massa ångest. Tillslut tänkte jag bara på att sova, jag blev trött på mig själv och ångesten och kände att jag skiter i om vi försover oss bara jag får sova. Och så somnade jag litegrann och vaknade tillslut av vinandet i fönstret vilket då fick mig att förstå att det inte var någon som helst idé att blunda igen eftersom snart skulle klockan ringa och det var dags att gå upp. Jag hatade denna morgonen, ingenting var klart, Johans matlåda låg kvar i ryggsäcken, hans lax var inte i någon matlåda så han kunde ta med den. Disken var odiskad och allt kändes helt upp och ner, min mage vände sig ut och in så fort jag klev upp. Somnade med världens magvärk och tror det har något med vad jag åt under helgen, men trodde ju som alltid att det skulle försvinna vid morgonkvisten, men icke. Ont i magen hade jag hela dagen kan jag säga. Men nu är det okej, nu är jag inne på rätt spår igen. Så, hur var dagens träning och mat då?

Åt havregrynsgröt, med mosad banan, mjölk och ett glas apelsinjuice till frukost, en cykeltur till jobbet bränner ett par kalorier iallafall, på förmiddagsrasten blev det en banan och lite te. Till lunch var det tonfisk och ett äpple efteråt, som jag slängde efter halva dock. Var inte alltför gott. Efter jobbet är det lite fler kalorier som bränns på cykeln eftersom det är jävla uppförsbacke hela vägen hem. Väl hemma tog jag mig ut på min promenad, en halv mil, en timme alltså ungefär. Och så efter det blev det en banan och vatten. Nu blev middagen lite sen idag, men blev trots allt herrgårds och sommargrönsaker med tomat och en knäcke med ost och gurka till middag. Varför är det så himla gott? Jag älskar grönsaker, förstår inte att man inte gjorde det som barn. Mycket man uppskattar mer som vuxen. Och nu är jag fortfarande mätt som en liten gris, får se om det blir ett par äppelklyftor sen eller om jag nöjer mig med en kopp te. Då blir det grönt mandarin/apelsin te, så himla gott! Drack det hos svärmor i Kil under helgen och jag blev helt såld. Så det kör vi på hädanefter. Imorgon blir det mer träning då det är dags för en halvtimmes cross också. En månad kvar nu alltså, fyra veckor och jag har endel kilon kvar. Vägde mig förövrigt inte i fredags, lämnar det till onsdag då jag är ledig och kan ta det lilla lugna på morgonen. Så då faller dommen, borde lyckas tycker jag. Annars kör vi en månad till sista mars, är lite sugen på det, fast ett halvår borde räcka för att få mig hälsosam och lyckas fortsätta vara det resten av livet.

På onsdag blir det Haluxa också, ska bli intressant, fick brev därifrån idag där Pamela bytte tid från 13 till 11:30, men det är okej, jag behöver inte ta morgonpromenaden innan, jag går ju till och från stan. Dessutom tänkte jag ringa min farmor och fråga om hon vill ta en sväng på stan med mig efteråt, hon vill tydligen ta en tur där sa pappa och vilket bättre sätt finns det att slå två flugor i en smäll på? Får se om jag lyckas få med mig henne till mamma efteråt också på en liten fika, skulle nog uppskattas.

Nu ska jag duscha och lägga mig tidigt, har varit en jobbig dag med drygt 80 samtal och inte ett alltför klart huvud.

Sova bör man annars dör man.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0