Dag 4

Dag fyra var ungefär som dag 1,2 och 3. Jag åt havregrynsgröt med mosad banan, mjölk och juice till frukost. Fast eftersom jag var ledig i torsdags så var jag ute på promenad först. Kändes gött att komma ut innan jag ätit och göra av med energi, när jag kom hem tog jag en kvart på crossen, var lite för ansträngande att köra en hel halvtimme kände jag, utan något i magen. Så fick det bli. Sen var det frukost, kollade på Rachel Ray, duschade och innan jag begav mig med cykeln till jobbet tog jag resterna från mina grönsaker från onsdagen tillsammans med en knäcke med ost och gurka. På jobbet blev det en kopp kaffe och sen banan till första rasten och så hade jag tonfisk till middag. Slutade klockan nio och cyklade hem då. Räckte med ett äpple till kvällsmat strax innan jag slutade.

När jag kom hem fixade jag till i köket, flyttade micron till bänken som jag laserat och plaxerade vattenkokare och kaffebryggare på bänken som micron stått på innan. Himla fint blev det och jag är väldigt nöjd. Nu saknas bara mattor och att Johan fixar bättre borr så vi kan få upp lampa över köksbordet. Så måste vi ha mattor till hallen också och ny till vardagsrummet, men det kommer. Har kikat lite på Ikea men dom har inga fina mattor så det får bli nån annanstans vi fixar det. Ska dessutom till Jysk nån dag också tänkte jag och köpa ett duntäcke till Johan eftersom jag har ett och han har ett annat som är himla stort och knöligt som jag alltid får ta eftersom han tar mitt duntäcke. Dessutom behöver vi en varsinn ny kudde också. Massa nytt som vill has! Fast det kommer, det kommer. Allt kommer bli bra tillslut och jag längtar fortfarande tills att lägenheten ska bli iordning helt och hållet. Maria och Martin har köpt lägenhet också, himla kul faktiskt. Ser fram emot att komma  på fika där. Blir väldigt sugen själv på att köpa egen lägenhet och flytta, men känner ändå att vi kan vänta och bo här ett par år tills vi köper hus istället. Att flytta är faktiskt inte jättekul, bara när man fått ordning på allt och slipper krångel. Jag längtar till hus, till bröllop, till barn och hela livet. Fast jag har inte bråttom, allt kommer som det ska.

Nu är det tv!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0