Dag 2

Idag var inte heller någon vidare bra dag, tisdag och allt. Fast lite hopp fanns eftersom jag är ledig imorgon, det får en att bli glad. Jag vaknade till efter att ha drömt om att jag inte hann lämna in önskemål om semester för dom veckorna jag vill  ha så alla andra hann före och jag fick ta typ i juni. Bittert, men en dröm. Sen vaknade jag såklart av draget i fönstret och trotsade genom att titta på klockan -Men älskling, säger Johan och jag blir arg så jag vill skrika för klockan är två minuter i sex, vad fan ska jag göra när det är två minuter kvar att sova? Inte ligger jag kvar i allafall och allt bara för att det där jävla draget drar igång och inte tillåter mig att sova klart ända till sex. Jag blir lack för mindre.

Annars funkade dagen, var trött som en gris bara och ville hem och sova nästan direkt när jag kommit till jobbet, vilket jag också får göra imorgonbitti. Ska sova till minst åtta-halv nio. Sen ska jag upp och lasera ett sidobord som vi ska ha i köket och ha micron på. Eftersom vi köpte kaffebryggare, brödrost och ny vattenkokare så måste dom ha nånstans att stå och det blir bäst på bänken vid diskbänken, så micron får en egen bänk att vara på. Den är dock obehandlad så vi ska ha den i antikbets precis som köksbordet och stolarna. Dessutom var vi på Ikea i söndags och köpte bland annat två ramar i antikbets och två motiv till köket föreställandes en kronärtskocka och en uppskuren böna, hur fina som helst. Jag längtar tills allt är klart i lägenheten så man bara kan komma hem och vara.

Det är endel kvar att göra, mattor ska köpas till hall och kök också. Ny bänk till  hallen ska inhandlas på lördag, sen blir det fler ramar till våra affischer som vi beställt tidigare och ska ha i vardagsrummet, kommer bli himla fint när allt är på plats. Jag måste bara maila Ikea också och fråga om dom kan skicka ett nytt bakstycke till vår bokhylla som saknar det. Borde inte vara några problem, för ska man inte få med alla grejer när man betalar för det? Johodå.

Annars började dagen som vanligt, blev gröt, banan med mjölk och ett glas juice till frukost, cykling till jobbet, ett par koppar kaffe som jag glömde anteckna igår, sen till förmiddagsrasten blev det en banan och te. Till lunch blev det tonfisk och ett äpple, sen cykling hem och direkt en timmes promenad och en halvtimmes cross efteråt. Dessutom är det 60 situps som gäller om dagen som jag också inte skrev om igår. Till middag åt jag grönsaker, med tomat och en knäcke med ost. Sen var jag med bilen till mamma som vi lånat under helgen och vi tog en sväng förbi Willys och pantade flaskor samt  handlade lite. Hon följde med upp på en kopp te och ett par mackor, då åt jag min kvällsbanan och var nöjd så. Imorgon är det vägning som gäller och jag känner mig uppsvälld och inte alls särskilt smal. Imorgon ska jag även till Haluxa klockan halv tolv istället för ett då hon ju ändrat tid. Ska försöka hinna lasera först och kanske hinna med en promenad innan, vi får se. Jag går ju in till stan och det är bra motion det med.

Nu ska jag sova och ha det gott under täcket, för jag är ledig imorgon och det är så jäkla värt. Sen är det jobb både torsdag och fredag, men ledigt lördag och så jobb igen på söndag, men bara 10-15 så vi hinner absolut hem lagom till söndagsångesten för att sen ge oss in i en tidig vecka igen då jag jobbar kvart i åtta till tre och kvart i två hela veckan. Bra skit, nästa helg börjar Melodifestivalen också, ännu bättre och då får vi besök av Emil hoppas jag. Trevlans!

Sova var det..




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0