Stjärtarnas dag

Äntligen helg, alla hjärtans dag och äntligen ledig. Veckan har gått sakta fast dagarna har gått fort, hur nu det hänger ihop sig. Skönt att en veckas kvällsjobb är gjord iallafall. Hela veckan har bestått av 1,5 timmes träning varje dag samt 150 situps varje dag. Och så cykelturerna till och från jobbet, samt alla andra små promenader jag gör jämt. Känns faktiskt bra. Och igår köpte jag lite olika soppor tills nästa vecka som jag ska livnära mig på, bla paprika och tomatsoppa, kändes fräsch och hälsosam, jag längtar tills jag får sätta skeden i det.

Men först är det pizza som gäller, romantisk Alla hjärtans dag pizza ska det bli, kanske på Provencale, kanske på Poseidon, beror på hur vi känner framåt eftermiddagen/kvällen, ska ju bli minus 10 idag och det är aldrig min grej. Fast solen skiner och det trodde jag aldrig, ska bli härligt med en promenad till Netto sen under dagen efter frukost, träning och dusch. Då ska vi köpa godis och jag ska ha minst en till kartong med nougathjärtan, fick en igår av Johan som inte hann fixa iordning choklad, ros och kort eftersom jag kompade hem tidigare och var hemma redan vid halv sex. Men det gjorde ingenting, lite förfirande blev det. Fast jag sparade chokladen tills idag, annars vore det fusk.

Igår blev det popcorn och lite chips som älskling handlat tillsammans med Le'ts dance, efter det såg vi på Hjälp! och vid 22 tog vi en stjärnklar-himmel-promenad. Ibland är jag bara så jäkla glad att jag hitta the love of my life, eller ibland, jag är det mest jämt. Fast ibland känns det bara sådär extra påtagligt så att ögonen tåras litegrann ni vet, när man verkligen känner det där extra stinget i hjärtat bara av tanken på sin älskling. Jag har hittat honom och haft honom i fem år i år. Det är helt amazing. Han är bäst, verkligen det bästa som finns och hänt.

Därför ska han få Alla hjärtans dag frukost idag, pannkakor i hjärtform, med hallonsylt och så rosor, choklad och ett kort som med ord försöker beskriva hur underbar han är. Sen ska vi som sagt träna oss lite, duscha lite och så promenixa bort till Netto som öppnat vid Ica i Eneby, hoppas dom har nåt gott godis. Jag längtar till pizzan ikväll och till Melodifestivalen, är tydligen ett starkare startfält denna gången än förra, jag blev mäkta besviken sist måste jag säga. Visst gick rätt låt vidare med Alcazar, men dom andra? Och Nina, hon borde åtminstone gått till andra chansen. Well, well, får se om Måns, Amy, Lili&Susie och inte minst Markoolio gör det hela bättre ikväll, får se, får se. Jag ser fram emot Markoolios uppträdande faktiskt, han är så inte Melodifestival.

Nu väntar pannkakorna på att bli uppvärmda, tv'n väntar på att bli sedd och älskling ligger i sängen och väntar på att bli väck om sisådär en kvart-20 minuter. Och jag, jag är bara lycklig.

Have a nice every butt's day!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0